Naviazem este na Tondeho: vzlet so Su-22 bol trochu iny ako s MiG-21 prave preto,ze to bol dobry tahoun. Narolovat na drahu sa muselo presne do osi drahy a tak aby predne kolecko smerovalo rovno,hned sa vypinalo natacanie predneho kolecka a zastavilo sa.Na vzlet sa davalo iba 90% vykonu,pustili sa brzdy,masina sa rozbiehala,urobili sa posledne korekcie v smere startu a ked uz bol smer isty dal sa maximal a plna forsaz a potom uz zatmenie pred ocami/prehanam/,a zacala sa bohovska jazda. Po odlepeni sa nasadil uhol stupania 20° a zavierali sa vsetky tie veci ako podvozok , klapky , forsaz,kridlo na 45°,kontrolovat hodnoty motoru,bolo sa treba okamzite orientovat a nasadit do priestoru,stupat,masina sa stale rozbiehala.Pilot sa spamatal a ukludnil vo vyske tak 1500m.
Zaujimave boli lety na prizemnych vyskach,kedy pilot po vzlete klesal z tej vysky 1500m na 50-100m nad terenom.V takych vyskach pilot musel mat vytrestene oci a pozerat sa stale von.Na kontrolu pristrojov mal iba okamzik.Pri nizkych navigacnych letoch musel ovladat celu trat naspamat,neexistovalo cumiet do kabiny a studovat mapu a rutit sa 900 km/h.
Zase kusok mimo od temy gravitacia... |
|