Zkusím odpovědět já, tak trochu více obecně (spousta věcí z toho, co napíšu, jistě už víš, ale když se nedejbože někdo za pár tejdnů na tenhle příspěvek dohrabe pomocí vyhledávání, tak mu to možná bude k užitku)
Jak FS2004, tak FSX mají svůj jedinečný SDK a v něm mají rozdílné exportéry. Zatím neexistuje cesta, jak udělat univerzání scenérii, která by byla na 100% funkční v obou simulátorech (FS2004/ FSX).
Scenérie exportovaná pomocí FSX SDK v FS9 nebude fungovat vůbec a scenérie exportovaná pomocí FS9 SDK se v FSX bude zobrazovat správně až na průhlednost alfa kanálu- s tím se zatím nic nevymyslelo. Zatím jsem tak nějak vypozoroval, že FS9 scenérie v FSX mi běhá skoro dvakrát hůř než scenérie dělaná přímo do FSX. Takže se v FSX opravdu oplatí používat addony přímo do FSX.
S exportováním přímo do FSX jsou spojeny i další výhody, např. používání specular map, které nám způsobí, že okna na mrakodrapu moc hezky odrážejí sluníčko (může to bejt klidně i na menších barácích, ale na těch mrakodrapech to vytváří opravdu krásnej efekt), nebo nastavení různé úrovně odrazu skla, takže okna na věži nejsou jenom průhledná, ale dá se použít i efekt odrážející okolitou krajinu.
Jinak textury a model, tzn. polygony, jsou při tvorbě do obou simů stejné, rozdíl nastává až v materiálu, díky tomu, že FSX má více možností a má více podrobný material editor. Takže závěr z toho je takový, že když uděláš scenérii do FS9, tak jí stačí akorát načíst do gmaxu s FSX SDK, smáznout jednoduchý materiál a udělat nový materiál určený pro FSX, aplikovat na všechny objekty a vyexportovat. Ono to možná napsaný vypadá trochu složitě, ale ve skutečnosti převést jeden baráček z FS9 do FSX+ nějaká drobná vychytávka je otázka maximálně 5 minut, když člověk ví co která věc znamená.
Ještě drobnost, pokud jsou tam nějaký animace, nebo attach pointy (světla, vyvýšený heliporty, nebo křivá dráha) tak se musí předělat i ty, ale to taky není až tak složitý.
Snad jsem to napsal alespoň trochu pochopitelně |
|