Ad 1) vidíš, taky na to reaguješ, takže do háje můžeme jít spolu
Ad 2) asi si ten můj příspěvek nečetl celý - píšu tam, že osobní doprava na železnici je a vždy bude (vyjma návozných vlaků) ztrátová, a proto ten rozumný tarif - viz JHMD, proč to tam jde? Co železnice Desná?
Ad 3) tuto větu rád používám taky - bohužel to ale není o ceně, ale o nabídce dopravní služby - bohužel v některých relacích je vlak jediná volba (teď nemyslím relaci Praha - Brno)
Ad 4) z tvé věty: "...se prave drahy snazi ziskat co nejvic penez, na ty vyplaty.". Z toho usuzuji, že nechci víc peněz do podniku, ale abych mohl krmit pár "hladových" krků. Tak to beru, začínám uvažovat o práci na tarifním oddělení ČD.
Porovnání s leteckým provozem nevidím jako vhodné. Když přijdeš na letiště, nikdo se tě neptá, zda cestuješ sám nebo dva a více a že pokud poletíš zítra zpět, budeš to mít o 20% levnější atd. I "zákaznická karta" např. u ČSA není na stejném principu jako In-karta na ČD. Obdobná aplikace tam sice je, ale opět mi byla nabídnuta jen ve chvíli, kdy jsem měl v el. peněžence nějaké peníze. Takže abych já mohl využít slevy, musel jsem udělat dvě další věci a to přeci není dobře. Ta sleva (pokud ji chci dávat jako podnik) musí být automatická, ne že si ji musím "koupit/zařídit". Pak už jde na přetřes známe přísloví "nechci slevu zadarmo".
A to, že se mi do vlaku podaří nalákat lidi dle mého názoru dostanu buď přívětivou cenou, která by ale měla být pro všechny stejná, nebo nějakou službou navíc. Proč ČD po vzoru Jančura nezavedly tedy na relaci Praha - Brno stevardky v každém voze, kdy by každý cestující dostal kávu/čaj zdarma a k tomu nějaký tisk? Místo toho tam je JLV jako dceřiná společnost, která nabízí čokoládu za 40 Kč. Na druhou stranu, budu-li cestovat pravidelně Brno - Praha, pravděpodobně si zakoupím nějakou traťovou jízdenku, která musí být opět výhodnější.
V mém případě, kdy uvažuju o nějaké cestě, vždy trávím minimálně 30 minut hledáním "nejlevnější" verianty (počet osob, směr jízdy, druh jízdného) a troufám si říct, že se v tom ještě trochu vyznám. Člověka, který jen chce jet z A do B, to musí neskutečně odradit. Navíc když přijde na nádraží, tak na něj pokladní vyhrne asi 3 varianty způsobem "kdybyste jel na tohle, bude to za tohle, ale příště už možná pojedete levněji...". Takhle se snad k zákazníkům nechovám.
Btw. Na toto téma se vedli hooodně dlouhé debaty a většina odborníků - opravdových odborníků z praxe - se shoduje na tom, že tarif musí být co nejjednodušší, aby zákazníka oslovil.
|
|