Trochu jiná otázka - kolik lidí létá denně do práce letadlem a kolik lidí dojíždí vlakem? Ano, beru, jsi obchodní cestující, zaplať si, jako podnik jej vyždímu. Já jako občasný uživatel letecké dopravy si hold tu letenku půl roku dopředu koupím nebo nepoletím vůbec - jelikož létám za zábavou, nikoliv za prací. Troufám si říct, že takových lidí při dnešním existenci low-cost ailinerů je hodně. Pokud mě to bude živit, budu se snažit se tam dostat a na cenu nehledět. Navíc se letecká doprava jen relativně těžko nahrazuje jiným druhem dopravy - těžko pojedu na jednání autem, když tam pojedu 10 hodin a to, že tam to jednání mám, zjistím večer předem.
Kdežto vlak se dá krásně nahradit - můžu si vzít auto, jet busem (jede-li), takže mám možnost. V případě, že je pro mě výhodnější vzít auto, raději pojedu autem - ale když už to auto mám, jen v málokterém případě se na hromadnou dopravu vrátím.
Ještě poslední úvaha - pokud budu člověk z Pardubic, budu do Prahy dojíždět vlakem každý den (za prací, pokud si tam nenajdu bydlení), určitě si každý den nebudu kupovat jízdenku, pořídím si nějakou traťovou. Pokud se mi to zdá hodně - pořídím si auto, budu dojíždět na P+R a cestovat MHD. Když budu pravidelně lítat, tak už asi většinou vím, kdy poletím a tu letenku si stejně dopředu koupím.
Prostě pro mě (a myslím si, že takových lidí je víc - pro tebe je to možná nesmysl a já tím pindám nesmysly) je cestování vlakem pro příležitostné cestování častější záležitostí, než-li létání, a proto si myslím, že cílová skupina tarifu na železnici je naprosto někde jinde, než u letadýlek. Když chci někam cestovat, chci prostě přijít na nádraží a říct Pardubice, kdy už vím, že je to za 120 (např.). Praha za 160. Ne řešit, že když nebudu mít nějakou Z kartu, bude to 250, když pojedeme dva, bude to za 155, když se ještě zítra vrátíme, tak to bude za 150. Asi jsem moc jednoduchej...
!!!Omlouvám se všem za tvrzení, že letecký a drážní tarif je jiný!!! |
|