Při vzniku požáru uvnitř motoru se rozsvítí indikace (LEFT/RIGHT) ENG FIRE a rozezvučí varovný signál. Z motoru se valí dým.
Je třeba:
*vypnout autopilot (byl-li zapnutý)
*začít klesat (odběr vzduchu z jediného motoru nezajistí dostatečné tlakování)
*zasunutím příslušného táhla aktivovat praporování vadného motoru (nedrží?)
*aktivovat hašení v daném motoru, zhasnou žluté indikátory hasicích přístrojů motoru
*vypnout palivová čerpadla na daném motoru a daném křídle
*vypnout oba generátory daného motoru
*zavřít odběr vzduchu z daného motoru
*páku výkonu daného motoru dát na minimum
*vypnout motor přepínačem ENG STOP
Po uplynutí 15 sekund po vyprázdnění hasiva je třeba ověřit zda došlo k uhašení požáru. To se provede vypnutím požárního systému do neutrální polohy a opětovným zapnutím. V modelu ale zhasne indikace sama.
Pokud se signalizace požáru nezopakuje, je třeba to ověřit vizuálně a bezprostředně přistát na nejbližším akceptovatelném letišti.
Pokud se opět rozsvítí signalizace požáru, požár se nepodařilo uhasit, je nutné okamžitě nouzově přistát na jakoukoliv vhodnou plochu.
---
Pokud se na všechno vykašlete, tak motor stále hoří a po chvíli se objeví ještě indikace WING FIRE (vizuálně nic zjevného). Po asi 10 minutách (bez příslušné hasicí akce) pak upadne křídlo. A to se fakt letět nedá
---
Na prvním obrázku je AN-24RV při návratu po požáru motoru do Pardubic
Na druhém obrázku jak detail - všimněte si: otevřené pojistky hasení levého motoru, zhasnuté (žluté) indikátory vyprázdněných obou řad náplní hasicích přístrojů levého motoru, zapraporovaný motor (červená indikace), nulové vibrace na IV41 a vypnutá čerpadla levého motoru a zavřený ventil paliva. |
|