Ahoj,
a)nastav si trim na mackatka na joy, pomaha to 
b)U beranovych letadel se sila vesmes "nejak" prenasi, resp. tam funguje "neco" co jej vraci do neutralni (ne nutne stredove!) polohy. Me osobne by zajimalo, jak to resi rada MD-80, jez ma vyskovku ovladanou aerodynamickou ploskou. Podivam se doma jestli nemam nejake manualy...
c) Spravne fungujici force feedback berany... jo to by bylo labuzo Bohuzel o zadnych bezne dostupnych nevim. Kdybys je chtel vyrabet, bylo by to asi zlozitejsi nez jen prekuchat vnitrnosti. Treba si neumim dost dobre predstavit jak by serva od joye hejbali o dost tezsi konstrukci beranu. Ale treba by to slo... dobry namet pro MzM 
d) u Airbusu neni sidestick primo propojen s rizenim, ani do nej nejsou sily umele prenaseny. Filozofie ovladani je taky jina, treba pri vychyleni na stranu neni vychylka sticku umerna pohybu kridelek a ostatnich ovladacich prvku, ale rychlosti kloneni. Podobne je to u vyskovky, tam je to umerny pretizeni. Radobymechanicky (nebo i skutecne mechanicky, nevim) spojeni ma jen smerovka s pedaly. |
|