Situace na mým LKPR (AFD data ver. 1.3):
1) Bulík přistává na RWY 6, zahejbá na RWY 13 a míří na parking.
2) Zárověň ze starýho letiště míří na rwy 6 mooney bravo.
3) Bulík pojíždí po rwy 13/31 až na křižovatku rwy 13/31 a příjezdové taxiway k rwy 6, zastavuje se a čeká až přejede mooney. Ale to už je na vykroužení AFD trasy doleva na parking a částečně zasahuje do taxiway po které přijíždí mooney.
4) Mooney přijíždí na křižovatku a zastavuje se - patová situace, zácpa.
A teď můj názor:
(předpoklad - vždy mají přednost ledadla pojíždějící na rwy před letadly jedoucími na parking, ale to pro řešení tohoto problému není podstatné)
1) Není dobré na frekventovanějších křižovatkách kroužit při tvorbě AFD dat obloučky pomocí několika bodů velmi blízko sebe (v AFCADU modrých) do všech směrů křižovatky.
Protože:
Letadlo pojíždí až na spojnici (modrých bodů v AFCAD), která se kříží s drahou letounu respektive na poslední spojnici před drahou, která je stejná pro přijíždějící i odjíždějící letadlo, kterému musí dát přednost a tam se zastaví. Pokud je tato spojnice velmi krátká a navíc svírá s drahou letounu, kterému musí dát přednost ostrý úhel, letoun se na ní zastaví, aby dal přednost, ale de fakto už stojí v dráze odjíždějícího letounu a dojde k patové situaci, kdy se obě letadla zastaví.
Závěr:
Na křižovatkách, které jsou používány ve všech směrech a to jak odjíždějícími tak přijíždějícími letadly je lépe zůstat u jednoduchého křížení AFCAD drah. Pak vše funguje mnohem spolehlivěji. Já jsem na LKPR vymazal oblouček z rwy 13 doleva na příjezdovou taxiway na parkovací plochu, spustil jsem MSFS a pozoroval znovu stejnou situaci - AI Billa Gatese ji poté vyřešila na jedničku. Není to možná tak efektní jako plynulé zatáčení AI letadel, zato je to funkční.
Věřím, že jsem to popsal srozumitelně, pokud se pletu, odepište. Ale myslím, že se nepletu. Testoval jsem to.
Letu zdar a AI zvláště
|
|