Podle "oficiálního"stanoviska jsou významným a mnohdy i hlavním ziskovým oborem podnikání LOWCOSTÚ neletecké činnosti okolo cestování, především provoz hotelů v destinacích a související poskytované služby ( půjčování aut, výčep lihovin, ...). Čili LOWCOSTY - opakuji : dle jejich vlastních prohlášení - v podstatě nezajímá, zda je letadlo plně obsazeno.
V širších souvislostech nelze nepostřehnout, že vlastnická struktura umožňuje převádět účelově zisky mezi "dceřinnými"společnostmi ( provozující např. hotel ) a matkou ( LC ), případně mezi x dalšími spřísněnými subjekty. Podotýkám, že na tom by nebylo nic špatného, akorát , že to umožňuje různě "šikovně využívat" různé druhy dotací ( proto taky tak prosperují v obecně štědře dotující EU ).
Podotýkám, že píšu obecně a především o cizích LOWCOSTECH (o SMARTWINGSECH nevím prakticky nic).
Jinak pokud chcete vědět vlastnickou strukturu čehokoliv v ČR, tak stačí nahlédnout do obchodního rejstříku...( někde na webu vnitra , je to veřejně přístupné ). |
|