Myslim,ze to si niekto pohral s tym videjkom predtym nez to dal von.V kazdom pripade pri pretazeni ti nejdu oci von,haha,je to tak do grotesky.Jako sranda to je.
V skutocnosti sa tvoj obzor zuzuje az do takeho kolecka,mne to vsetko zozltlo co si pamatam a obraz do tenkeho pruzku,no a niektori potom zachrapu.S ocami to je podobne,ze sa postupne privieraju,az pilot uplne odide a je v bezvedomi.
Na MiG-21 boli akrobaticke cvicenia,pri ktorych pred kazdym zaciatkom vertikaly sa robili zatacky o 360° na maximal a potom na forsaz pri rychlosti 900-950 km/h,pri tom pretazenie malo byt 5,5 az 6,5g, no a ked si to pilotek nechal rozbehnut cez 1000, tak uz to neslo utiahnut,uz rastlo pretazenie aj rychlost,a bolo treba stiahnut forsaz alebo ju vypnut,bo sa mohol uspat a zle nedobre skoncit.
Zas ma napadla jedna prihoda z Lini,kedy sparka s nemenovanymi pilotmi robila akrobacku,a bol tam aj sikmy premet,co je dost zlozity prvok,a po zvrate nasledoval ten sikmy premet,kde sa pri zostupnej fazy pri dostatocnom nestiahnuti plynu masinka pekne rozbehne proti zemi a obidvaja tahali dost az sa uspali,instruktor este stihol stiahnut na volnobeh. Bolo tam okolo 9,5g/pri neskorsom vysetrovani zo Sarpu-letovy zapisovac/a v dolnej fazy mali 200m nad terenom a cele to skoncilo vo vyske 1000m,bez rychlosti - podla zapisovaca bola rychlost "0" a plyn na volnobehu.Instruktor ako sa prebral dal plny plyn,ohlasili pruser riadiacemu a isli na pristatie.To znamena,ze cely obluk od polohy proti zemi az do precitnutia v horizontalnom lete na vyske 1000m boli v spanku a ani netusili ,ze boli hodne blizko fatalnemu pruseru.Zaujimave na tom je,ze masina bola v horizonte par sekund na padovke,ale ako jej nikto do toho nehrabal,tak chvilu vydrzala bez akychkolvek priznakov bez padu a pekne si letela.
Hned sa prerusilo lietanie a urobil sa rozbor,ako vzdy pri nejakom pruseri,ale lietalo sa dalej. |
|