FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 12. 8. 2025, svátek má Klára Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz Jeden příspěvek | Celý strom
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz   11. 1. 2011 / 23:28
Rychlokvaška
Když se ptáš na tu 767, tak jen info k tomu jak to na ní funguje a jak se to používá u nás podle našich SOPs.

- Engine Anti Ice
Zapínáme ho na zemi i ve vzduchu, kdykoliv je teplota (z ATISu, nebo ve vzduchu TAT z EICASu) nižší než +10°C a je viditelná vlhkost - což jsou jakékoliv srážky, nebo sníh a voda na dráze, rampě nebo pojížděčkách nebo mlha s viditelností 1600m a menší. Ve stoupání pokud klesne teplota pod -40°C (tentokrát SAT a ta je jen v FMC na PROG 2, při této teplotě se již nevyskytují mrznoucí srážky), tak vypínáme, v klesání necháme zapnuté kdykoliv platí výše uvedené.
Na zemi po přistání se vypíná buď hned pokud už neplatí výše uvedené, nebo nejpozději při zajíždění na stand před vypnutím, aby když na ty intake někdo z techniků začne hned sahat, aby se nespálili
Jinak pokud je teplota +3° a nižší na zemi při výše uvedených podmínkách, tak před vzletem na dráze děláme runup check, což je na místě N1 60% po dobu 30 sekund (10 u 757), kontrola indikací motorů a pak teprve vzlet (což se pochopitelně ATC moc nelíbí , tak jim to říkám předem).
Jinak na 757-300 máme ICE detektory (které kupodivu celkem fungují) a pokud se rozsvítí na EICASu ICE DET ON, tak zapínáme bez ohledu na teploty i vlhkost.

- Wing Anti Ice
Zapínáme pouze v případě, že je vidět jak se tvoří námraza (většinou na rámech kabiny nebo stěračích se objeví dřív než na křídlech) a pouze ve vzduchu. Popravdě řečeno skutečnou námrazu za letu jsem viděl za celou dobu co lítám tak 2x Na zemi je inhibited pomocí air-ground logiky (v tomhle případě truck tilt hlavního podvozku).
A to je důvod pro tu hlášku co asi vidíš - předpokládám L/R WING ANTI-ICE. Pokud seš na zemi, air-ground logika automaticky zavře ventil a tím pádem dojde k detekci chyby (přepínač je na ON, ventil je OFF) a tak se objeví daná EICAS ADVISORY MSG. O nic nejde, jakmile se zvedne z dráhy hlavní podvozek, tak se ventil sám otevře a hláška zmizí, ale není to standardní použití - ostatně viz dále.
Boeing totiž doporučuje používat Wing Anti Ice (navzdory názvu) pokud možno pouze jako de-ice (tzn. až se námraza vytvoří, NE preventivně při letu do podmínek námrazy). Důvodem je jednak to, že jsou odmrazovány jen 3 vnější slats (a za nimi je hned celkem důležité křidélko) a druhak se vyhřívají jen ty slats samotné a pokud by na nich vznikající námraza byla konstantně rozpouštěná, mohly by se hned za náběžkou dál na křídle tvořit zmrazky (které už není jak odstranit) a narušovat dost značně proudění. Proto se čeká, pak se to na chvíli zapne, led opadá v kusech a pak zase nechá na chvíli off aby se vytvořila další větší vrstva. Defacto jako takové ty gumové deicing boots na menších letadlech, i když jejich funkce je není tepelná, ale mechanická.
 1x    Seznam příspěvků  
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - AJS Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 10:10
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Algy Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:03
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Premek Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:05
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Radimmm Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:17
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:19
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Radimmm Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:26
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - tonde Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:30
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Premek Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:35
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - tonde Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 12:02
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 12:26
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - tonde Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 12:34
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - kuma Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 12:39
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - dandee Zobrazit celý strom11. 01. 11 v 15:10
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Kachna Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:56
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Hermann Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 12:13
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Lejzy Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 12:54
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Lowmick Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 13:09
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Methistox (BHA253) Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 11:43
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - tonde Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 12:56
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Methistox (BHA253) Zobrazit celý strom05. 01. 11 v 14:50
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Teflon_490 Zobrazit celý strom11. 01. 11 v 09:31
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Radimmm Zobrazit celý strom11. 01. 11 v 14:11
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Teflon_490 Zobrazit celý strom11. 01. 11 v 19:30
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom11. 01. 11 v 23:28
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Teflon_490 Zobrazit celý strom12. 01. 11 v 01:04
Otázky zvídavého Pionýra - zimní provoz - Praktik Zobrazit celý strom08. 10. 11 v 18:00
FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ