FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 20. 8. 2025, svátek má Bernard Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Zdroj na letišti Jeden příspěvek | Celý strom
Zdroj na letišti   9. 4. 2011 / 02:20
Rychlokvaška
Nepovím ti bohužel jak je to u business letadel, jen jak je to u nás, kde jsou víceméně pravidlem 1h dlouhé turnaroundy.

Využití GPU je obecně umožněno dlouhodobými kontrakty s handling agenty na konkrétních letištích co létáme. V rámci nich máme jako standard po příletu buďto gate, nebo "lepší" stand, kde je Ground Power součástí i bez diesel generátoru a nebo onu GPU, pokud přímá zásuvka není. Je to teď u nás preferovaná možnost.

Důvody jsou dvojí:
1) Úspora na palivu - běžící APU ve valné většině případů stojí víc než GPU nebo Ground Power z přípojky. Náklad navíc jsou zkrácené intervaly mezi prohlídkami APU (díky častějšímu zapínání a vypínání nabíhají maintenance cykly), ale i včetně něj je externí napájení většinou mnohem levnější.
2) Hluk - spousta letišť je hodně hlukově senzitivních a dávají si do podmínek např. APU max. 5 minut po on chocks a nejdříve 5 minut před off chocks.

Má to ovšem pár nevýhod:
- Málokdy s externím napájením připojí taky externí klimatizaci. Na jednu stranu je chápu, je to celkem otrava, na druhou stranu nemůžou chtít, abychom hodinu stáli ve vedru na apronu s vypnutým APU a bez klimatizace. Od určitých teplot to není jen nepříjemné, ale také nedoporučované z hlediska chlazení avioniky, apod. Na vyžádání to většinou připojí, ale trvá to...
- Takový externí dieselový GPU nadělá občas větší smrad a hluk, než APU
- Některý externí zdroje nejsou úplně ideální kvality a občas se stane, že je citlivá elektro instalace v letadle "vykopne". Což je pak velmi nemilé, nejen proto, že je tma , ale taky proto, že člověk pak může začít hezky pěkně zase všechno ládovat nanovo...

Jinak existují i situace, kde bychom třebas na nějakém menším letišti s pár standy normálně ani o GPU nežádali (a ani je nemáme nakontrahované, třeba z důvodu dostupnosti, kvality, nebo ceny), ale potřebujeme ho např. z důvodu MELovaného APU (provádí se let, i když je nefunkční). Tzn. musíme po příjezdu na stand nechat jeden motor puštěný dokud nepřipojí GPU, abychom nepřišli o komplet elektriku a teprve potom vypínáme druhý motor. Žádá o to za nás většinou předem operations, nebo pokud to potřebujeme až následně, zavoláme před příletem dopředu rádiem, že potřebujeme GPU a oni nám ho nachystají.
To mohl být i třeba případ toho Ryanairu - u velkého vytížení mašin se často stává, že se nějaké opravy odsouvají na později a lítá se s nějako povolenou závadou.
 2x    Seznam příspěvků  
Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ