Zdravím kluci,
můj příspěvek sem dávám proto, že se poslední dobou setkávám v FS na sítí opravdu jen s "hráčema" hry přes internet.
Píšu konkrétně o používání UNICOMu.
Posledni dobou se setkáváme jako každým rokem se stálým přísunem nových členů, kteří létání přes IVAO mají už třeba jen jako koníček nebo jako učební pomůcku pro svou budoucí kariéru či aby si zazili "reálný" provoz pokud jsou například žáky PPL(ULL) a ví o předpisech a létání zatím málo apod...
Jako v tomto přízpěvku ( http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=77159&lan=0 ) kde se obdobná situace rozebírá, bych chtěl poprosit všechny členy co létají, aby tuhle službu UNICOM ( 122.80 MHz) nezanedbávali, ať už jsou kdekoli v ČR a ať už je jakýkoli provoz i na neřízeném letišti.
Vím jak je to otravné psát a ještě k tomu letět. Proto vám zde uvedu mé příklady pro VFR a IFR komunikace přes UNICOM jak jednoduše a stručně o sobě dát vědět a nenabírat špatné návyky:
(jedná se o C-172 za VFR letící na trati Kunovice -> Ostrava, není kolem mě široko daleko žádný provoz, tudiž nebudu psát Start-Up, Taxiing to H/P RWY atd.)
OK-BHA-> C172 (as) VFR, dep LKKU to LKMT, crs N/LKKU and Prerov 2000feet QNH 1024
Napíšu to ještě před pojížděním, jelikož opravdu neočekávám že by se zde objevil nějaký velký provoz natož v Kunovicích.
Až se blížím k cílovému letišti:
např:
OK-BHA -> pos T/LKMT, crs final RWY 04 LKMT
Pokud zjistím že v blízkém okolí je také provoz, udržuji aktuální informace o mé poloze atd.
OK-BHA -> pos Lipník nad Bečvou, 2500feet, QNH 2024 crs to T/LKMT
IFR:
(B737-300, letící z Prahy do Brna, FL150 trasou BODAL)
BHA253-> B733, LKPR start-up and taxi to h/p RWY24
BHA253-> DEP LKPR to LKTB, T/O RWY24, DEP BODAL1A crs FL150
BHA253-> pos BODAL crs 3000feet to ILS RWY28 LKTB
BHA253-> final RWY 28 LKTB
Pokud něco podobné vidím na UNICOMu, vím že nějaká B73sedma letí na trase Praha - Brno, tuším že to nebude let ve velké výšce, vím že startovala tam a tam - ale celkově je mi to na nic, jelikož já jsem třeba v Ostravě. Celkově mě ani nezajímá že zrovna se chystáte startovat motory 400km mimo mou polohu. Uznávám že někteří se snaží psát veškerou činnost, v ničem jim nebráním - správně kluci, akorát nám to pak furt přebihá v zelené liště na horní straně obrazovky, horší je když nepíšete nic!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JDE MI O TENHLE VÝSLEDEK:
Pište na UNICOM -> v reálu at uz letíte IFR ci VFR stejne ladíte RLP ci AFISáka, proto prosím neztrácejte nutnost o sdělování vašich činnu na virtuálním nebi - jelikož mám zažité, že i takováhle kravina se může projevit i do reálného létání!
Buďte prosím i jako "hráči" patřičně zodpovědni za jisté standarty ikdyž se lítá ve virtuální realitě. Může to pomoct ostatním, možná i vám pokud se chystáte do leteckých výcviků - létání není jen o tom držet kus železa v ruce, ale také o tom, snažit se cestovat bezpečně vzhledem k ostatním.
Po každém opouštěním jakékoli frekvence do neřízeného sektoru, vám řídící přeci vždy dává contact UNICOM 122.8, aby sjte pokračovali vlastní navigací -> tudiž jste neztráceli kontakt s ostatníma.
Chápu ty co létají "neřízené lety v neřízených letadlech" dálky třeba přes 4000-5000NM tudiž se UNICOM pro ně stává prakticky zbytečným - chápu, jsou taková mezi námi co za ně letí eroplán přes noc na autopilota.
Já apeluji na vás všechny, hlavně na ty nejnovější a také i staré kmety, PROSÍM - létejme s radostí a zas tolik si to létání nezjenodušujme.
Děkuji za pochopení
(můj názor)
Radim Stibůrek
|
|