No, musí se přeci vzít v úvahu jejich technické omezení resp. střední čas do poruchy a jiná technická hlediska. Prioritou je ostraha vzd. prostoru = 4 letadla (JAS-39C) zbývá 8 jednomístných+2 dvoumístné; odečíst musíme letouny které prochází technickou údržbou nebo opravami, a to jak plánovanými (výměny agregátů a motorů po uplynutí technického resursu a vyjde ti počet strojů, na běžný letecký výcvik. Bežně se přistavuje na letovou akci něco kolem 6 strojů a nimiž piloti cvičí podle své osnovy bojové přípravy, která jim přesně vymezuje kolik čeho musí odlétat, aby si udrželi resp. zvýšili svoji bojovou kvalifikaci a schopnosti (létání v noci, v rozdílných meteo podmínkách, vzd. boj jednotlivců, dvojic a větších skupin proti jednotlivcům atd.... ) těch úkolů je velká spousta. Zkrátka 14 letadel je nezbytné minimum pouze pro výcvik a působení proti jednotlivým cílům tak jak jsi popsal. Kdyby se měla ČR dlouhodobě zapojit do nějaké zahraniční operace tak je tento počet neprosto nedostatečný, je třeba nějméně 20, lépe však 24 letounů (20+4). Co se týká financí..tak soudobé stíhačky jsou drahé, jejich provoz velice nákladný (přičemž je Gripen ze všech současných letadel nejlevnější), ale zase taková stíhačka představuje ohromnou bojovou sílu, která se obvykle nedá srovnávat s žádnou jinou zbraní. |
|