Tak jsme si na Aeronovinách přečetli další sérií článků, ve kterých se potrefená husa Mácha velmi legračně vyznává ze svých předností, schopností, odborností a profesionality. Podobnou reakci jsem čekal, že nabere ale natolik směšné podoby jako je ono navýsost trapné resumé, to by mě nenapadlo ani v nejlepším snu Jestli mají podobní "odborníci" co dočinění s letectvím u nás doma nebo kdekoliv ve světě, tak nás opravdu čekají zlé časy...
V prvé řadě Mácho, několik drobných komentářů, než se pustím do tvého dětinského karierního seznamu
- "snad jednou budoucího pilota, který zatím létá pod dozorem zkušenějších"
Rád bych podotkl, že létání "pod dozorem" je jedním že základních stavebních kamenů Multi Crew Cooperation, kurzu který jsem měl pocit jsi kdysi taky absolvoval. Kdyby sis z něho něco odnesl, nebo třeba něco tušil o dopravním létání nebo alespoň létání v efektivní vícečlenné posádce, věděl bys, že vzájemný dozor obou nebo více členů posádky je naprosto zásadní bezpečnostní prvek. Dobu, kdy si o sobě pilot myslel, že je polobůh a kontrolu svých činností nebo pomoc s nimi nepotřebuje jsme díky bohu obecně opustili před nějakými 20-30 lety. A až jednou v sobě tuhle zcela špatnou myšlenku zlomíš, nebo aspoň pochopíš jak špatný je tvůj názor, možná ti někdo svěří osobní zodpovědnost nad 300 lidmi...Tolik k "operačnímu" dozoru. "Dozor" ve formě pravidelného přezkoušení na simulátorech i za provozu, Flight Data Monitoringu, operačních auditů, ramp checků apod., jak jistě jako odborník velmi dobře víš, je legální náležitostí licence přidělené leteckým úřadem. Z toho důvodu je náležitostí povinnou a vůbec nic neříká o tom, jestli schopnosti daného pilota dozor vyžadují nebo ne. A kdybys něco věděl o tom, jak funguje v současné době Safety Culture, procesy pro sledování a analýzu letových dat, jejich vzájemná výměna mezi provozovateli a výrobci, nebo s nimi měl mimo amatérských debat s podobně nevzdělanými kolegy třeba i osobní zkušenost, pochopil bys, co ten "dozor" vlastně pro bezpečnost a efektivnost znamená a jak je naprosto zásadní. Ne jen z pohledu aerolinky, ale z pohledu globálního.
- "teorií v FTO Oxford za kterou v rámci úvěru zaplatil 10x tolik, než kdyby ji dělal distančně"
V prvé řadě Máchovi zřejmě uchází princip zvaný "investice do vzdělání". Na jednu stranu ho chápu, narodil se a žil v době, kdy bylo vzdělání a kvalifikace zadarmo a tak nemá ponětí o skutečné hodnotě takových investic. Stejně tak nechápe, že v současné době se nejedná nejen o téměř jedinou možnost, ale kupodivu také možnost nejefektivnější pro dosažení daného cíle. V neposlední řadě také Mácha trpí drobným finančním a matematickým deficitem, poněvadž si nedokáže spočítat, kolik stojí úvěr na 7 let s úrokovou sazbou 3% PA, navíc splácený zaměstnavatelem (včetně úroků) nezdanitelným bonusem k pravidelné mzdě. Ale že nemá Mácha ani ponětí o moderních cadetship a sponsorship programech různých aerolinek, natož o jejich finanční stránce, už jsme se za poslední roky přesvědčili mnohokrát. To ho bohužel nezastavilo nikdy před tím, aby na dané téma zcela chybně a nekorektné publikoval a uvedl v omyl nezjištěné množství zájemců o svět dopravního létání.
- "vesele kritizuje šéfredaktora Pavla Máchu, který studoval a ještě stále studuje, letecké školy celý svůj život"
Pavle Mácho - celoživotní vzdělávání je v letectví alfou a omegou. V tom nejsi pochopitelně ničím výjimečným, bez toho bychom nikdo nemohli svoje povolání vykonávat profesionálně, bezpečně a efektivně. V čem jsi výjimečný jsou dvě věci - neuvěřitelné nadhodnocování dosažených kvalifikací a dokončených studií na jedné straně a aplikace nabytých vědomostí v praxi. Můžeš totiž studovat celý život a na svém webu publikovat kvanta projektů, upřímně řečeno na úrovni seminární práce střední školy (nebo vstupního pohovoru sekretářky), ale odborníka to z tebe rozhodně nikdy neudělá To z tebe udělají výsledky, které neohodnotíš ty sám, ale právě vśichni ostatní. Na takové jsem zatím ale důkladnou investigativní činností ještě nenarazil Mohl bys nám osvěžit paměť a zveřejnit reference, které jsou skutečnými referencemi a ne jen prázdným seznamem na Aeronovinách - čili projekty, které někdo externě využil, zhodnotil, odkázal na ně...?
- "Jelikož jste cvičené opice, vyšlechtěné na sterilních opičích dráhách a simulátorech k zadávání waypointů a mačkání enteru, víte o skutečném letectví velké kulové"
Jestlipak jsi Mácho někdy tu sterilní opičí dráhu viděl aspoň na obrázku...možná by sis svoje povědomí o skutečném letectví malinko rozšířil...ona jedna věc je se poplácat s kolegy freelancery u piva nebo virtuálně na pprune, druhá věc je skutečnost - ke které nemáš co říct, protože s ní nemáš žádné osobní zkušenosti a zjevně naprosto nedostatečné vědomosti.
- "Mácha si dělá přípravu u vedlejšího stolu, sedí v letištním baru nebo restauraci u protějšího stolu atd atd"
Můžu tě ujistit, že taková situace rozhodně může nastat jen v naprosto výjimečných případech
- "Ještě lepší psina je pozorovat vás na letišti, jak vyvádíte, když se nemůžete domoci nějaké služby, nebo ji po vás někdo chce zaplatit hotově a vy na to nemáte. To pak člověk lituje, že sebou nemá lepší kameru než tu v mobilu"
Tenhle odstavec jsem nejdřív nepochopil a pak mě vskutku rozesmál....copak tím chtěl asi pan šéfredaktor říci? Tak nějak marně vzpomínám na podobnou situaci a u toho se mi pořád vtíravě podsouvá myšlenka, kdy jsem vlastně potřeboval něco zaplatit, nebo proč nám vlastně firma přidělila ty firemní kreditky....Legrační...jak funguje operační zabezpečení aerolinek asi taky pan Mácha ještě ve svém rychlokurzu nestudoval.....
Asi si ještě přečteme mockrát podobné rychlovýlevy Máchy v reakcích na nenáviděný Flightsim, plné nelogických větných celků, pokusů o anglické vsuvky, překlepů a jiných chyb, psaných zjevně ve spěchu.
Faktem ale zůstává, že jedinou leteckou kvalifikací validní pro dopravní létání kterou Pavel Mácha disponuje je absolutní opovržení profesí dopravního pilota. A jako každý podobně negativní přístup bude mít vždy zásadní nedostatek - bude naprosto neobjektivní a zcela neprofesionální. A jako takový nemá co dělat mezi letci, natož na leteckém serveru. Díky nim se ze samozvaného odborníka na letectví stává jen trapný kverulant, který na první pohled nemá ani páru o čem mluví. Seznamte se - Pavel Mácha
|
|