Jak to funguje v reálu? Jednoduše, každé navigační oddělení se snaží najít takovou trať, která je nejoptimálnější. Tratě jsou pro všechny společnosti stejné, každá si jen otimalizuje v závislosti na letadlový park své letové hladiny. Každá trať má i své jméno nebo označení. Pro jednotlivé destinace je vytvořeno několik tratí, ty se postupně ukládají, aby je nemuseli tvořit znovu. A pak se to zkouší pro aktuální povětrnostní podmínky. Tyto tratě jsou v FMC jako COMPANY ROUTE. to dají piloti na druhé stránce v FMC a pak ji jen zkontrolují podle příprav, které obdrželi na briefingu. Tyto přípravy z navigačního pošleš do Bruselu a ten ti pošle na to ACK neboli potvrzení o akceptaci, tzn. trať je odsouhlasena. Pak teprve můžeš podle ní letět. Pokud ne, tak ji musíš opravit. Dnes to dělá program, ale to samotné vytváření tratě se dělá nebo optimalizuje hezky ručně, to v případě, že ti to Brusel nepotvrdí. Jinak ten program to optimalizuje sám automaticky. Někdy to je docela makačka a ne jako ve FSNavigatoru a spol. )
Do té FMC se ale jednotlivé tratě musí nejdříve nahrát, jinak je hezky datluješ sám.
Stačí ti to takhle? |
|