|  | Re: Re: Re: Real 737 FMC & flightplan (dotaz) 15. 2. 2005 / 21:07 | |
|  | Já jen doplním že takhle jednoduché je to jen v rámci Evropy a přilehlých "asijských" zemích. Jinde žádné potvrzení ACK nedostaneš. Brusel se stará jen o lety v rámci EUROCONTROLU.
Funguje to tak že provozovatel pošle FPL do CFMU, což je v podstatě počítač který náhodou pohodili v Bruselu. Má ještě zálohu a ta je v Bretigny. CFMU zpracuje FPL od provozovatelů a pokud jsou v pořádku tak je rozešle na jednotlivé stanoviště ATC. Pokud je v určitém prostroru plánováno víc letů než je dané stanoviště ATC schopno uřídit tak CFMU na let vydá tzv. SLOT. Znamená to že změní čas vzletu tak aby se letadlo dostalo do kritického prostoru později a snížila se tak zátěž řídících.
Pokud je trať neletitelná mimo EUROCONTOL tak je to horší. V tom lepším případě dostaněš zprávu před vzletem že letadlo nebude vpuštěno do vzdušného prostoru příslušné země. V tom horším případě tě nechaj odstartovat a za letu tě otočej zpět případně začnou hrozit takovými věcmi jako je ostrá hotovost apod. Tomu se ale dá při troše šikovnosti předejít
Jó FS Navigator to je pohodička....
|
| |
|