Jednoho dne se Kopříku zbavíme desítky let staré a naprosto archaické technologie nadobro a nebudeme potřebovat ani NDBčka, ani VORy, ani DMEčka, ani ILS a tím pádem ani Kalibru (a tady mi kamarádi z ŘLP snad prominou, koneckonců ani ty řídící, aspoň ty oblastní). A taky nebudeme miset číst litánie Španělských NOTAMů, kde všude nefunguje správně tenhle a tamten VOR a GS 
"Nová" technologie, která toho dokáže nesrovnatelně víc a nesrovnatelně lépe (a tím efektivněji, levněji a bezpečněji) je tu už pěkně dlouho...chybí jen politická a komerční vůle a naopak přebývá taková ta tradiční IT zaostalost (přesněji řečeno zpátečnictví, byť občas opodstatněné důrazem na bezpečnost) letectví.
Co totiž Kalibra většinou dělá? Ví přesně kde je a porovnává to s tím, co naměří radio elektronika. Nebude asi překvapením, že velká většina letadel v běžném provozu ví stejně tak jako Kalibra velmi přesně kde je a nepotřebuje k tomu ani jeden radiomaják. A bez všech starostí spojených s chybami a omezeními radionavigačních zařízení.
Jenže pak tu máme tu menšinu letadel, které ty radionavigační zařízení potřebují a taky drtivou většinu letišť, kde jsou jejich pomocí publikovaná přiblížení a tak nám všem nezbývá než se s tím smířit a děkovat Kalibře, že se stará o to, abychom těm zařízením mohli věřit A najít v tom to pozitivní a to je možnost si občas trochu zalítat v ne tak úplně jednoduchých podmínkách a mít práci pro pár velmi šikovných lidí z ŘLP  |
|