Hehe, dobrý! "Basler Andula" ! 
Sice o tom tady už zmínka byla, ale video ne. Mne nepřekvapuje, že to někdo udělal, spíš naopak by bylo divné, kdyby se o to nikdo nepokusil. Konec konců "turbodaky" už jsou na světě dlouho a i když se moc nerozšířily, vyrábějí (přestavují) se pořád.
Taky volba motoru nepřekvapí, výkony zmíněných eventualit jsou následující:
původní AŠ-62IR 746 kW - 1010 KS
zvolený Honeywell TPE331-12 - 1100 HP = 808 kW - ptrakticky stejný výkon, jako původní motor
a proti tomu M601 - 490/560 kW = 666/760 ks (trvalý/startovní) - ten by s tou andulkou asi moc nenadělal...
Spíš mne překvapuje volba toho Honeywellu, jestli se nemýlím, tak Basler používá PT6A-67R, který má sice 1400 HP, ale u PT6 jde IMHO nepochybně o nejvypiplanější turbohřídelový motor k mání - co to počtu jednotek, součtu provozních hodin atd. atd. - verze PT6A-68, používaná v Texanu II, ta má akorát 1100 HP... |
|