FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 26. 11. 2025, svátek má Artur Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Vyvažovací kolečko Saitek Jeden příspěvek | Celý strom
Vyvažovací kolečko Saitek   27. 10. 2012 / 19:39
kuma   
Na rozdíl od třeba Z226, kde je vyvážení malým kolečkem a vyvažuje se otočením až kolem dokola (podle provedení "jen" celých 270° nebo celých cca 520°), tak u c172 a c182 se vyvažuje velmi jemně a jen malými pohyby, kolečko se "souká" po trošklách podle potřeby (a za letu už na indikačnmí ručičku nekoukáš, vyvažuješ podle citu).

Přitom asi nikdo mnoho nevnímá (na rozdíl třeba té dvěstěkoule), o koliik jsi vlastnmě tím kolečkem pootočil. Rozmezí vyvažování u c172 je asi 20mm pohyb indikační čárky vedle kolečka (a možná ani tolik ne), na což (odhaduji) je potřeba asi něco kolem 2 otoček celým kolečkem.

Fór je ale v tom, že víc vyvažuješ jen při otevírání a zavírání klapek, jinak když si vyvážíš dobře, tak stačí hýbat plynem a další vyvažování za letu je jen milimetřík nahoru - milimetřík dolů. Citlivost cesny na tohle vyvážení nekdy svádí k "řízení trimem" - v ustáleném letu ani netaháš za berany, jen pootočíš kolečkem nahoru - dolů - a éro se přizpůsobí. ALE - když jsem při výcviku k tomuhle měl sklon, byl jsem bit přes prsty. Vyvážení je vždy jen prostředek k odlehčení sil v řízení, řídí se pohybem beranů (!!). Takže na ozázku, o kolik pootočit kolečkem vyvážení abys změnil sestup o 500 ft/min ti ani nesmím odpovědět!
   Seznam příspěvků  
Gonzo
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ