Mixovat automatiku s manuálem skutečně není dobré. Nikoliv však zakázané. Je-li použit autopilot, ale automat tahu je vypnutý, tak v některých módech (třeba LVL CHG) autopilot nepracuje tak jemně, ačkoliv to jsou v podstatě nezávislé systémy. Stejně tak není dobré používat při manuálním letu automat tahu, výrobce to dokonce nedoporučuje. A úpně nejhorší je automatiku "přesilovat".
Na druhou stranu to neznamená, že je to zakázané, a speciálně závada automatu tahu při přiblížení CAT II/III, zakončené autolandem, je jediná závada, při které se může kdykoliv automaticky pokračovat a při správném stažení plynu ve správné výšce s tím autoland sedne bez potíží.
Takže technicky jsou autoland (reps. autopilot) a automat tahu dva nezávislé systémy, které je vhodné je používat buď oba, nebo ani žádný. Zároveň je ale možné používat jedno bez druhého, byť to není doporučené. |
|