Jo. Pokud mám na vstupu stejný motor (stejný výkon apod.) tak přidáním dalších listů dochází jen k tomu, že práce (výkon?), který vykoná motor, se zázračně nezvedne, ale je rozdělen mezi více listů. Ale ty listy navíc znamenají vyšší hmotnost, vyšší odpor, je třeba započítat vliv turbulentního proudění od listu vrtule na další, protože jsou k sobě blíž, atd. Tudíž i z tohoto vysvětlení bych řekl, že tam účinnost bude horší.
A proč se dělají vícelisté vrtule? Noo .. třeba když potřebuju přenést velký výkon, na který by dvou listá vrtule nestačila - protože k přenosu daného výkonu by ti v konkrétním případě vyšla vrtule, jejíž délka by způsobovala přechod do nadzvuku na koncích??
Možná kecám, nicméně v teorii je otázka, jaká vrtule má vyšší účinnost - zdali dvoulistá nebo třílistá, a odpověd je dvoulistá  |
|