|  | OT: pojištění 15. 3. 2013 / 16:57 | |
|  | Srandičky, srandičky.
Ale ono to zas taková sranda není (!)
Ono totiž člověk si rok co rok znova musí hlídat, jakou pojistku ta pojišťovna s tebou uzavírá (pojistka na "spoluúčast" je charakterem podobná, jako pojistka "na blbost" - jen je v ní jasné, že jde o letadlo, které je skoro bez výjimky v jiných pojistkách uvedeno malým šedivým písmem jako nějaký odstaveček mezi "výlukami".
Je potřeba mít leteckou pojistku na "spoluúčast" - z důvodů., které píše Jeeloo, a je dobré mít k tomu pojistku "na blbost" - když třeba při vytahování letadla vrazíte nábvěžkou do vrat - nebo traktorem přejedete vřeteno od blaníka. Na to je škoda plýtvat tu drahou pojistku pilota a stačí "civilní" pojistka na zodpovědnost za škody (obvykle kolem 140,- Kč měsíčně). Ta se hodí ale i když třeba zničíte sousedovi kurník i se sliepkama...
I když s vámi nějaký makléř bude uzavírat smlouvu, ujkistěte se beze zbytku (!!), že právě ta letecká činnost, na kterou se chystáte (letecké práce, létání pro radost, ultralajty, paraglide...) nejní mezi výlukami. A když se to vezme takhle zgruntu, tak takovou pojistku skutečně nabízí jen ČSOB, pokud vím. Allianz to kolegům odmítla - a jiné pojišťovny piloty absolutně neřeší.
Je to taky dost důležité téma, pokud chcete letět do zahraničí - anebo si chcete v cizine půjčit létadlo. Na první pohled jednoduchá věc, ale běžná zdravotní připojištění se bez výjimky na letecké sporty nevztahují (!) a zejména to zdravotnicztví je nemalá darda. Jen stažení horskou službou ze svahu k vrtulníku může být 60-80.000 Kč - o zbytku ani nemluvě. |
| |
|