Aldaran to myslel asi tak, že by se změřila zátěž na jednotlivých podvozkových nohách a vypočítala z toho centráž a vzletová hmotnost hned po naložení a natankování paliva ještě před nahozením motorů a systém by vydal výstrahu, kdyby byly mimo povolené hodnoty. Je otázka, jestli by dostatečně citlivé a přesné tenzometry vůbec šly do mechaniky všech podvozků zabudovat. No a samozřejmě to neřeší případ, kdy se posune náklad až při vzletu. Ale byl by to bič na piloty, kteří centráž nepočítají vůbec a berou to odhadem. Asi je něco jiného říct si, že ono to asi nějak vyjde bez výpočtů, než když přímo na displeji bude blikat, že jsi mimo povolené meze Ale je jasné, že to se týká spíš malých letadel a možná ruských nákladních, protože ti si hlavu s přesnou vzletovou hmotností a centráží hlavu moc nelámou |
|