FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Prosím o vysvětlení jevu Jeden příspěvek | Celý strom
Prosím o vysvětlení jevu   28. 2. 2014 / 18:47
Rychlokvaška
Pěkně a srozumitelně napsané. Jen doplním pár drobností nebo možná spíš upřesnění.

- Indukovaný odpor vzniká vpodstatě kdykoliv, když křídlo generuje vztlak, je dokonce přímo úměrný čtverci hodnoty vztlaku. Důvodem nejsou ani tak ty víry na konci křídla (ty jsou spíš důsledkem kombinace podélného a příčného proudění po celé délce křídla a mixování tímto vzniklých malých vírů na odtokové hraně, které se pak spojí do vortexů na konci), jako samotný fakt generování vztlaku - jakmile pohybující se těleso změní směr proudění obtékajícího vzduchu, vzniká indukovaný odpor. Jednotlivé malé víry vznikají po celé délce odtokové hrany, tím mění směr proudění za křídlem dolů a tím snižují drobně jeho schopnost generovat vztlak. Tu schopnost musí křídlo kompenzovat drobně vyšším úhlem náběhu - který se právě projeví na nárůstu odporu.

- Tzv. spanwise flow (příčné proudění), které se pak nejvýrazněji projevuje právě oním přetékaním na konci, není jen záležitostí konce křídla, ale celého jeho rozpětí. Důsledkem mixování klasického podélného proudění s tímto příčným vznikají drobné víry na odtokové hraně, které snižují efektivitu generování vztlaku - indukovaný odpor. Proto jsou třeba taky na snížení indukovaného odporu poměrně efektivní wing fences (podélné zarážky v intervalech po rozpětí křídla, markantní třeba u Su-22), i když ty mají zase jiné nevýhody.

- Indukovaný odpor (krom nekonečného rozpětí a eliptického křídla, které jsou konstrukčně náročnější ) a příkladů které jsi zmiňoval se taky dá snižovat snížením úhlu náběhu na konci křídla zkroucením, nebo jiným profilem. Tím že se pak většina vztlaku generuje u kořene, intenzita příčného proudění se směrem ke konci křídla úměrně snižuje a tím i indukovaný odpor.
 
Prosím o vysvětlení jevu - lukyhhh Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 09:11
Prosím o vysvětlení jevu - Zdenda Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 10:05
Prosím o vysvětlení jevu - mezekmezek Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 11:21
Prosím o vysvětlení jevu - sander Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 11:36
Prosím o vysvětlení jevu - dalat Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 14:08
Prosím o vysvětlení jevu - Tapia Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 14:44
Prosím o vysvětlení jevu - sander Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 16:34
Prosím o vysvětlení jevu - Instructor Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 11:53
Prosím o vysvětlení jevu - jožo Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 13:15
Prosím o vysvětlení jevu - Instructor Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 14:14
Prosím o vysvětlení jevu - kuma Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 15:22
Prosím o vysvětlení jevu - Instructor Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 16:06
Prosím o vysvětlení jevu - kuma Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 16:15
Prosím o vysvětlení jevu - kuma Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 16:18
Prosím o vysvětlení jevu - Rychlokvaška Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 19:11
Prosím o vysvětlení jevu - mezekmezek Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 19:30
Prosím o vysvětlení jevu - kuma Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 22:56
Prosím o vysvětlení jevu - Rychlokvaška Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 19:03
Prosím o vysvětlení jevu - dodatek k wake turbulence - Rychlokvaška Zobrazit celý strom05. 03. 14 v 11:01
Prosím o vysvětlení jevu - Rychlokvaška Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 18:47
Prosím o vysvětlení jevu - poděkování - lukyhhh Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 20:30
Prosím o vysvětlení jevu - poděkování - kuma Zobrazit celý strom28. 02. 14 v 23:01
Prosím o vysvětlení jevu - poděkování - Rychman Zobrazit celý strom01. 03. 14 v 08:53
Prosím o vysvětlení jevu - poděkování - OKMAR Zobrazit celý strom01. 03. 14 v 10:39
Prosím o vysvětlení jevu - poděkování - kuma Zobrazit celý strom01. 03. 14 v 11:00
Prosím o vysvětlení jevu - poděkování - OKMAR Zobrazit celý strom01. 03. 14 v 11:09
Prosím o vysvětlení jevu - poděkování - kuma Zobrazit celý strom01. 03. 14 v 11:10
Prosím o vysvětlení jevu - poděkování - OKMAR Zobrazit celý strom01. 03. 14 v 10:14
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ