Jen několik drobností. Jasný, každá sranda něco stojí, já jsem si třeba vše co mám k FSMS a XPL kupoval postupně několik let, třeba TRACKIR z ebay za 1800,-. Základní otázkou je, jak moc to člověk myslí vážně a jak daleko chce jít v poměru investic a výsledného dojmu. Nijak proto neodsuzují ty jenž si koupí MSFS JOY za 3kila. Zcela jistě si užijí mnohem více zábavy s MSFS než s XPL, o tom žádná. Ale jakmile se do toho člověk opravdu zažere a chce jít dál a dál, pak u MSFS podle mého názoru narazí na limity, přes které se těžko dostává, resp. na omezení, která jsou MSFS z principu hraniční (třeba onen zmiňovaný letový model) XPL podle mne rozšíří další směr, kterým je možné (nikoli nutné) se vydat. Na druhou stranu to nijak nebude vadit spoustě lidí, kteří třeba létají zejména přístrojově.
Psal jsi, že ses proletěl s C172. Ale jak zde již zaznělo, něco jiného je vzít si klacek u vytrimovanýho éra v horizontu a zkusit s ním pohnout nahoru, dolů doleva a doprava (tam s Tebou úplně souhlasím, že FS je naprsto dostatečná a věrohodná) či absolovovat desítky vzletů a přistání za různých meteorologických podmínek zátěži, povrchu dráhy, teplotě... Právě v těchto podmínkách lze najít ony rozdíly v chování reálného éra a různých SIMů.
Nemyslím si, že by byly dva druhy lidí dělících se na MSFS a XPL. Pouze jde o to, že každého baví něco jiného a má jiné představy, co by SIM měl splňovat. např. Obdivuji něčí krásné repainty, ale co se mne týče, u teoreticky ideálního SIMu bych třeba vůbec nemusel mít pohled na vlastní éro z venku, natož pak nějaký repaint. Já chci sedět uvnitř a co je mi po tom, jak to z venku vypadá. Necítím však potřebu kazit radost těm, kteří za letu sledují vlastní stroj z venku a kochají se pohledy na něj v romantickém prostředí. |
|