Všude, kde má letadlo kolem sebe dost místa - a vzduchová masa se pohybuje celistvě, tak to má vliv skutečně jen navigační (doba l,etu, spotřeba, směr atd.)
Všude, kde toto neplatí, je to samozřejmě jinak. Typicky je to:
- vítr v blízkosti země (přistání s bočním větrem, turbulence na hraně různých překážek, hřbetů, útesů, skal a lesů -a podobně
- vítr na úrovni vzduchových front a metaorologických jevů (teplá, studená fronta, turbulence ve vertiální oblačnosti, bouřkách a podobně)
- vítr v úplavu jiného (velkého) letadla
- střih větru (rozhraní dvou jiným směrem a rychlostí se pohybujících vzdušných mas - přechod není vidět, ale pro letadlo může být velmi důležitý)
Takže je víc případů, kdy ten vítr nebezpečný je, než že není.

Chválím tvou snahu přijít na kloub létání z tohoto konce !!
 |
|