>První problém
>- bezpečnost mobilů (a všech zde citovaných spotřebičů) - zdaleka nemá nic >co dělat s tím, že by někomu spadl laptop do klína sousední dámy
V puvodnim prispevku jsem psal, ze by se notebook pri padu poskodil, doslo by ke zkratu vnitrniho akumulatoru a naslednemu vzniceni. Zarizeni interieru letounu je jiste z nehorlaveho materialu, ale krynolina pasazerky pravdepodobne nikoli. Resit za letu haseni pasazera je jiste cernou murou vsech aerolinii. Nehlede k tomu, ze exploze akumulatoru (LI-ION, NICD, NIMH) je doprovazena uvolnenim plynnych jedovatych latek .
>Druhý problém je - k čemu mobi v letadle (!) Zkoušeli jste někdy mobilovat >ve sportovním letadle? někde kolem 5000 ft už si nezamobilujete, protože >tam není žádný signál. Pozemní vysílače mobilních operátorů mají >usměrněné vyzařování - smyčky jsou směrovány horizontálně a mají >dosah kolem 4-6km (víc ne).
Dosah GSM je omezen principielne na 32 km. Z vyssich mist neni problem pracovat pres bunku i na 20 km. Sila signalu je smerem nahoru samozrejme mensi (diky downtiltu anten) ale to ze neni mozne se dovolat (prakricky mam vyzkouseno cca 500m a vyse) je zpusobeno tim, ze napr. na GSM 900 je k dispozici 124 kanalu. kazdy operator jich ma k dispozici cca 40. proto se sit palnuje tak, aby se kanaly mohly co nejdrive zopakovat a je to optimalizovano na vysku pri zemi. To znamena, ze kdyz vyletite to 300m slysite na dejmetomu 35 kanale 5 zakladnovych stanic ktere se navzajem rusi a mobil neni schopen komunikovat ani s jednou.
Zajmalo by mne, ktere zarizeni u bulika je tak nachylne a neni mozne jej udelat tak odolne, ze jej vyvede z miry signal z mobilu. Je to vyskomer? VOR? DME? EGT? rychlovarna konvice? palubni WC? V komunikacni technice myslim jsem schopen usoudit mozne dopady, znam citlivosti, odolnosti prijmacu, vykony vysilacu, druhy modulaci a neni problem matematicky dokazat, ze tyto systemy jsou vyci mobilum imunni. Co je tedy ten "system" ktery muze byt mobilem narusen? |
|