Jsem, zkusmo zeditoval toho Blaníka z FS2000 pro FS9 a výsledek je, že vlastnosti z původního modelu se úspěšně přenesly. Při bližším ohledání parametrů v programu Airedit jsem zjistil, že nesouhlasí spousta dat s reálným Blaníkem. Vypadá to jako vlastnosti zřejmě ze Schweizera upravené pro potřebu stvořit Blaníka. Tak mi to teď v hlavě vrtá jako hodně velký brouk. Mám vyzkoušeno, že v FS při vyšlápnutí nohy ve spořádaném letu se urychlení křídla správně projeví náklonem letadla. To mně ujistilo, že FS počítá minimálně každé křídlo zvlášť, což je základní předpoklad pro alespoň nějaký projev vývrtky, bez toho by to nešlo. Pak je otázka, nakolik se to povede při správných datech. Jenomže co s tím, když vím, že v datech Blaníku zaručeně data Blaníku nejsou? Odpovím si sám, budu je tam muset dát a strávit pár nocí beze spánku až zjistím, jestli to k něčemu bylo anebo je to celé naprd. Naštěstí, Blaník je alespoň letadlo bez motoru a jako jediný, který jsem měl to štěstí, že jsem si ho doopravdy vyzkoušel. Sice se moje zkušenosti nedají ani zdaleka srovnávat se zkušenostmi Víti Ženíška, ale na Blaníku jsem prodělal základní výcvik, tak alespoň nějakou představu o tom jak má létat mám a že současný stav to rozhodně není. Tak vám všem moc děkuju, to byla ta poslední věc, do které jsem se chtěl pouštět. Za rok se zase ozvu.
A teď vážně. Myslím, že to je jediný způsob, jak zjistit kam až sahají možnosti virtuální aerodynamiky ve FS, protože si musíme přiznat, že letadla vytvářená pro FS se realističtější dynamikou moc chlubit nemohou, proč taky. Od toho jsou jiné hry. To je taky důvod proč FS hraje i spousta náctiletých.
|
|