Moc hezké vysvětlení. Ale ještě se vrátím k původnímu dotazu: Ahoj. Všude čtu příliš utažená zatáčka. Marně ale hledám, jak se dělá anebo jak se tedy do ní nedostat.
Může mi to někdo prosím vysvětlit či dát odkaz?
Možná že to četl i v souvislostech které se nemusí týkat jen sportovního létání. Asi je nutné se na definici špatně utažené zatáčky podívat i z jiných směrů, než je jen z pohledu pilota. Já bych se na to podíval i z hlediska bojové taktiky. Můžeš si špatně utaženou zatáčkou zadělat na hodně velkej průser, i přestože se ti povede zatáčka zaletět tak abys nespadl do vývrtky nebo nepřetáhl bezpečnostní násobky letadla. Představ si, že jsi ve Spitfiru a honí tě Messerschmitt. Víš, že Mezek má kapánek lepší motor a tedy líp stoupá, ale ty máš převahu v obratnosti a tak se v obranném manévru uchýlíš ke kolotoči a doufáš, že mezka v zatáčce utočíš. Pokud udělá Němčour to co chceš ty, tak ho za chvilku máš, ale pokud to bude ostřílenej mazák, tak ti na to neskočí a bude s tebou točit zatáčku na větším poloměru a zachovávat si tak vyšší rychlost s využitím menšího úhlu náběhu a tak i menším odporem. Potom jenom počká až se ti Spiťák vydejchá a ty budeš muset zatáčku povolit, protože už seš na kriticky malé rychlosti (díky brždění vysokým odporem při malém poloměru zatáčky s velkým úhlem náběhu). Nevím kolik budeš mít potom času přemýšlet, kde si udělal chybu, protože budeš za pár vteřin mrtvý muž. Takže z hlediska pilotáže možná dobře utažená zatáčka, ale z hlediska taktiky boje zcela špatně.
Taky jedno vysvětlení.
Ahoj Jarda. |
|