FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 17. 9. 2025, svátek má Naděžda Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Xplane - HW požadavky Jeden příspěvek | Celý strom
Xplane - HW požadavky   1. 1. 2015 / 18:04
leonell
To jsi citoval mně
Pravdou je, že FSX SP2 přinesl částečnou podporu více procesorů aspoň v tom, že druhé a další jádro načítá textury.
Nicméně, pokud se podívám na onen test:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/radek/2014/pentium_g3258/charts/fsx_1920n.png
...tak pro FSX vidím, že...
2x 3200MHz na nepřetočeném G3258 dá výkon 30,
kdežto
4x 3200MHz na i5 4460 dá výkon skoro stejný 30.3.
Zvedá se to pouze s kmitočtem, nikoliv počtem jader.

Takže buď tam ten SP2 neměli (což pochybuji), nebo ty textury nebudou kritické a s tou optimalizací více jader/procesorů to nebude u FSX tak žhavé.

XPLANE verze 10, je od základu je postaven na vícevláknovém zpracování, ovšem tam KDE TO JDE.

Pro detaily o tom, jak pracuje u XPLANE podpora více procesorů, viz
http://forums.x-plane.org/?showtopic=55346

Když to zjednoduším, tak vykreslování grafiky, respektive ovladač grafiky, je typicky jednovláknový, takže u moderních počítačů často bývá výkon grafiky tím úzkým hrdlem a důvodem, proč nabušené procesory jsou nevytížené. Načítání scenérií běží na více vláken, takže si klidně vezmou volná jádra/procesory a přechod mezi složitými scenériemi je pak plynulý (ale tam záleží zase na discích).
Naopak výpočet letového modelu (tvého letadla či každého dalšího AI letadla) může běžet v samostatném vlákně, ovšem to hodí tak 10% zátěže v porovnání s grafickým ztvárněním výsledku.

Proto si já osobně myslím, že pro provoz XPLANE je lépe více jader, pro provoz FSX vysoký výkon byť malého počtu jader.
   Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ