FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 16. 6. 2024, svátek má Zbyněk Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
VIDEO: V Rusku havaroval vojenský vrtuľník počas leteckej šou Jeden příspěvek | Celý strom
VIDEO: V Rusku havaroval vojenský vrtuľník počas leteckej šou   5. 8. 2015 / 09:30
js76
Nebo taky nevystoupí, to když minou bariéru z pneumatik a narazí do zdi. Nicméně ty síly jsou opravdu větší, ve dvě ráno už se mi nechtělo po tom pátrat.

Pro takové "absorbční" sedadlo se v angličtině používá termín "stroking seat". V tomto článku ( https://sbirsource.com/sbir/topics/86022-fail-safe-adaptive-energy-absorber-for-helicopter-crash-safety-seating-systems ) je zmíněna vertikální rychlost 50 ft/s, kdy by měla sedačka posádku ochránit před vážnějšími zraněními. To mi vychází na cca 15 m/s, příp. necelých 55 km/hod.

Jaké to znamená přetížení jsem si radši našel, než bych to počítal, jsem už ze školy dost dlouho a bylo to rychlejší. Tento dokument ( http://dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a267099.pdf ) se týká vrtulníků UH-60 Blackhawk a AH-64 Apache, od strany 8 se píše o absorbci sedaček.
Komu se to nechce číst nebe nevládne angličtinou - absorbční systém těchto strojů je konstruován na dopad vertikální rychlostí do 50 ft/s, přičemž systém netvoří jen speciální sedačky, ale deformační zóny v podlaze a podvozek. Ten sám o sobě absorbuje až polovinu energie. V praxi se tento systém údajně velmi osvědčil a k vážným zraněním při těchto rychlostech dochází velmi zřídka.

Jsou tam zmíněny i nějaké případy nehod, obrázky mají bohužel mizernou kvalitu. Např. dopad Blackhawku vertikální rychlostí 50 ft/s, s přetížením 14,5G, kde se sedačka posunula o "pouhých" 14 palců (35,6 cm) a pilot neměl žádné zranění páteře.

A důležitá informace pro naši diskusi - průměrné hodnoty přetížení pro vojenské vrtulníky by neměly překročit 14-15G a pro civilní 11-12G. Což je pořád ještě docela dost.
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ