FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 15. 5. 2024, svátek má Žofie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Síly v řízení malých letounů a vrtulníků. Jeden příspěvek | Celý strom
Síly v řízení malých letounů a vrtulníků.   21. 2. 2021 / 11:36
Aerofil   
Ahoj!

Hledám informace o velikosti a průběhu sil, kterými pilot musí působit na řídicí prvky. Zatím jsem našel tenhle článek: https://www.aopa.org/training-and-safety/students/presolo/topics/flight-control-forces
Něco je i zde: https://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=533143&style=2

Měl bych nějaké dotazy na reálné piloty anebo jiné znalce:
1. Poměr sil v řízení křidélka:výškovka:směrovka = 1:2:4 platí dle článku obecně u malých letadel. Jak je to u akrobatů, jak je to u vrtulníků? A platí to stejně pro knipl i berany?
2. Nárůst sil s výchylkou řídidla (knipl, pedály) při konstantní rychlosti a přetížení je lineární? Jestli ne, jak moc je progresivní / degresivní?
3. Při konstantní výchylce - Jak se mění velikost sil se změnou rychlosti letounu? A jaký vliv má změna přetížení? Jaký vliv má úhel náběhu?
4. Mají knipl či berany nějak silově zvýrazněnou středovou polohu? Něco jako kulička v kuželovém důlku - Síly v řízení pak při vychýlení nerostou z nuly ale z nějaké hodnoty, jak je tomu u běžných joystiků.

Budu rád za každou zkušenost někoho z reálu či navedení na skripta nebo něco podobného.
Jo a budu rád i za komentáře typu: Jdi si raději zaběhat.

Mějte hezký den!
 
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ