Měl bych nějaké dotazy na reálné piloty anebo jiné znalce:
1. Poměr sil v řízení křidélka:výškovka:směrovka = 1:2:4 platí dle článku obecně u malých letadel. Jak je to u akrobatů, jak je to u vrtulníků? A platí to stejně pro knipl i berany?
2. Nárůst sil s výchylkou řídidla (knipl, pedály) při konstantní rychlosti a přetížení je lineární? Jestli ne, jak moc je progresivní / degresivní?
3. Při konstantní výchylce - Jak se mění velikost sil se změnou rychlosti letounu? A jaký vliv má změna přetížení? Jaký vliv má úhel náběhu?
4. Mají knipl či berany nějak silově zvýrazněnou středovou polohu? Něco jako kulička v kuželovém důlku - Síly v řízení pak při vychýlení nerostou z nuly ale z nějaké hodnoty, jak je tomu u běžných joystiků.
Budu rád za každou zkušenost někoho z reálu či navedení na skripta nebo něco podobného.
Jo a budu rád i za komentáře typu: Jdi si raději zaběhat.