FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 19. 10. 2021, svátek má Michaela Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG DC-6B Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG DC-6B   13. 10. 2021 / 20:15
Rumperstross
Na wiki se vykašli. Stejně jako data z různých brožur. Kdykoliv se podívám na nějaký údaj rychlosti, směju se, protože to se ti nikdy na žádným (živým) éru nepodaří nikdy dosáhnout. Taky mě před pár lety točilo, že o jednom éru se vždycky říkalo, že má maximální rychlost 650km/h, mě se ale z toho nikdy nepodařilo dostat víc jak asi 520km/h. Jenže oni to brali v 5000m za ISA, a TAS, na plnej plyn, já bral IAS za ISA +15, v cca 1000m, na nominál.... Totéž v/s. Brožury a wiki a podobný zdroje vždycky vytáhnou ten pro ně nejlepší údaj.

K těm kompresorům - je třeba si uvědomit, že když je zapneš na vyšší rychlost, odeberou ti z hřídele poměrně dost koní. Třeba Merliny řady 60, když zapneš FS (full swing - druhá rychlost), odeberou ti z hřídele až 200 koní! V menší výšce jimi dodaný vyšší plnící tlak stejně nemůžeš využít, proto mají smysl až od určité výšky. Ale tady pozor, právě kvůli tomu faktu, že ti odeberou takovýhle mechanický výkon, má smysl druhou rychlost zapnout až v takové výšce, kde ti první rychlost není schopná dodat dostatečný plnící tlak. Když se nad tím zamyslíš, tak z toho vyplývá, že v určité výšce, zhruba tam, kde se druhá rychlost zapíná, ve skutečnosti dojde k POKLESU výkonu oproti tomu, kdybys měl jen první rychlost. Až při dalším stoupání, ve větší výšce, se začne projevovat výhoda druhé rychlosti, protože díky ní můžeš dosahovat výrazně vyšších plnících tlaků (a tím i výkonů) než na první rychlost, a tehdy se vyplatí i ta ztráta mechanického výkonu.

Tenhle pokles výkonu při přepnutí na vyšší rychlost kompresoru je krásně vidět na výškových charakteristikách těhle motorů, je tam jako takový zub. Na stíhačkách to byl trochu problém a to byl důvod, proč se třeba do Spitfirů dávaly různé verze jinak stejných motorů, které se lišily jinou základní rychlostí kompresoru (= různými mechanickými ztrátami a různým maximálním plnícím tlakem) a jinou výškou, ve které se ta vyšší rychlost zapínala. To byl třeba u devítek hlavní rozdíl mezi verzí LF IX a HF IX. Nikoliv konce křídel, jak si spousta lidí myslí.

Takže pokles rychlosti (či vertikální rychlosti) bezprostředně po zapnutí vyšší rychlosti kompresorů tam ve skutečnosti opravdu je. Samozřejmě polemizovat se dá o tom, jestli třetina rychlosti je adekvátní či ne, podle mě to zase až tolik rozdílu udělat nemůže, ale DC-6 jsem bohužel nelítal abych to potvrdil nebo vyvrátil
 
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2021 FlightSim.CZ