Včera jsem se večer dokopal k tomu abych shlédnul pár tutoriálových videí k funkci Texture paint, kterou už nějakou dobu máme v Blenderu k dispozici. Kdysi jsem zkoušel Substance painter, ale moc mi to nešlo a k 3D omalovánkám jsem získal trochu averzi. Textur paint není moc intuitivní, ale po pár tutoriálech člověk získá přehled o možnostech. Na budovy kde jsou geometrické textury typu dřevěného obložení by to chtělo trochu více praxe s maskami textur, díky kterým jdou dělat neskutečné věci. Večer jsem si stáhnul D&D figurku v stl formátu pro 3D tisk a zkusil si ji vybarvit. Kupodivu jsem to měl rychleji než když jsem v reálu omalovával v devadesátkách svého cínového kouzelníka. Předdefinované masky jsou super na kůži, vlasy textil. Z prdele jsem dnes zkusil všechny objekty sloučit, vygenerovat UV mapu a pomoví pluginu UV pakcmaster optimalizovat UV mapu maximálně do textury 2048*2048 s optimalizací texelu. A pak celý model v Texture paint nabarvit - jen holé barvičky, bez stínování, materiálových masek atd. Je to celkem prdel. Na tohle to fakt nebude asi úplně vhodná technika, ale na nějaké jednodušší modýlky stožárů s žárovým zinkem apod., by to bylo super. |
|