Ano myšlenka s knihovnama byla fajn, jenže knihoven je dnes jako hub po dešti na Moravsko-Slovenském pomezí, spousta z nich s kvalitou modelů z dob XP7/8/9 které jsou do XP11 scenerky jako pěst na oko.
Osobně toleruji jen MisterX (povrchy, vychytané fasádní prvky apod. ignuroji typicky americké objekty) a R2 (i když i tady je u některých objektů znát stáří, ale některé typicky československé to vyvažují).
První knihovna co jsem se jí zbavoval byla RescueX. Neskutečných problémů. Hasičské vozy ripnuté z Emergency 4 s milionem vertexů, nefunkční reference atd. Paul Mort library následovala spolu s dalšími knihovnami tvořenými rychlou jehlou ve Sketchupu.
Knihovnové šílenství co předvádí TDG jsem nikdy nepodporoval. Knihovny sice mám, ale myslím, že je lepší, v případě potřeby, pár objektů do scenerky vložit lokálně.
Myslím si že XPL by už prospěla i nějaká tlustá čára, reset a zbavení se knihoven a věcí které jsou hluboce pod úrovní výchozího grafického stylu. Líbil by se mi approval systém jaký funguje na Gateway. A tak jako lidi tvoří letiště by mohli rozšiřovat knihovnu. Byly by knihovny dvě, jedna LR a jedna user Library. Komerční knihovny typu ORBX Library, Boundless Library, DD library apod. by pochopitelně existovaly dále.
Ale u user library by se hlídalo jak je objekt vymodelován, jestli se drží v limitech doporučených vertexů pro typ objektu apod. Tak jako approval system vrací scenerky k předělání, byl by i modelovací systém hnacím motorem pro tvůrce k tomu aby dodržovali standardy a zlepšovali se. Divoký systém skoro bez limitů jaký je teď u MSFS je už celkem extrém. Někteří tvůrci vůbec neuvažují, že použít 3D model auta s třemi miliony vertexů jako statický model do leteckého simulátoru je už hodně, hodně za čarou.
Jak teď pomalu studuji možnosti co budou ve WEDu 2.5.0 v XP12, tak se hodně těším. Zvedne se vizuální kvalita simu, ale zároveň i nároky na čas, trpělivost a pečlivost autorů. Smekám před celým týmem LR jak zatím přistupojí k problému nerealisticky jednolitých ploch a ostrých hran na letištích.
https://forums.x-plane.org/index.php?/forums/topic/258186-wed-and-x-plane-12/ |
|