FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 21. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05 Jeden příspěvek | Celý strom
LKOZ Ostrava HEMS - Kryštof 05   3. 2. 2024 / 08:26
Willhelm   
Ještě doplněk - je to z výše uvedených důvodů pravděpodobně nekompatibilní i s XP12, kde má uživatel upravovaný mesh nebo ortho.
1. Používal jsem umísťování některých objektů v AGL (hlavně rukávy, které jsou v reálu na střechách budov)
2. Terén je členitý a v průbehu tvorby bylo třeba si dost hrát s fasádami a jejich pivot lajnama.

Nicméně moje zveřejněné scenerky byly a jsou vždy dostupné se zdrojáky, takže si je může každý dále upravovat ve WEDu podle chuti. Dokážu si představit, že např. v LKOZ - by slušelo doplnit nějaké statické hasičské vozidla, kterých je areál obvykle plný. XPL bohužel nemá v knihovně hasičské vozidla a to ani ty letištní, v různých knihovnách hasičské vozidla jsou, ale většinou letištního nebo amerického typu, které se do scenerky moc hodit nebudou. V Rescue-X jsou hasičská vozidla Evropská - ale ty jsou ´´vypůjčena´´ ze hry Emergency 4, relativně zprasená při konverzi a mají kolem milionu vertexů, což je dalece za doporučeními LR o maximálním počtu vertexů pro statické modely, které je tuším kolem 10.000. Nějaká jsou ještě v RU knihovně - ty jsou zase odporně ruského typu a kvalitativně z dob XP9. Kdo provozuje CVARS má netscenery knihovnu, kde se taky nějaké najdou, dokonce typicky české, ale opět - trochu kvalitativně zastaralé za XP11/12 assety. Další možností je v ModelConverterX dekompilovat MSFS bgl z knihovny norských hasičských Scania vozidel dostupné na flightsim.to, exportovat do XPL objektu a předělat norské žluté textury na naše oranžovo/červené. Jedno vozidlo jsem zkoušel, má kolem přijatelných 20.000 vertexů. Konvertovacímu barbarismu se tedy meze nekladou, v rámci osobního použití a dalšího nešíření - přesně podle licenčního ujednání. Taky mám rozdělané dvě T815-7 (4x4 a 6x6) v Blenderu, modely hotové, ale bez UV mapování a textur. Kdyby nějaký schopný modelář/grafik chtěl dodělat, můžu blendy vyhrabat z archivu nedokončených projektů a poslat.

Pro kutily co se v tom budou chtít šťourat: V AGL jsou většinou windsocks.obj (dá se ve WEDu filtrovat nahoře nad stromem scenerky v pravé části rozhraní). Fasádní objekty .fac (kromě plotů, které kopírují mesh) mají vždy řídící lajnu, z jejíhož středu se bere nulová výška. Tato lajna má ve svém středu kruh, který vizualizuje pivot point odkud se bere výšková nula fasády. Pokud máte ortho nebo custom mesh a fasáda je moc utopená nebo naopak levituje, můžete ji zkusit přeorientovat.
1. Pravý dolní panel v Selection módu, v levém panelu nástrojů hlavního okna je třeba mít aktivní šipku (Vertex (V)) (výběr objektu, nebo práce s vertexy fasád)
2. Vybrat problematickou fasádu a zkopírovat pomocí Ctrl+Shift+D, kliknutím do jejího středu a tažením přenést nově zkopírovanou fasádu vedle té původní.
3. Výběrem jednotlivých vertex bodů fasády přeorientovat tak aby řídící lajna s pivot bodem byla tam kde vás custom mesh má nejnižší místo, pokud vám fasáda levitovala, nebo napříč svahem pokud byla utopená Většina fasád jde kousek do mínusu tímto umístěním pivot bodu do středu svahu bude kousek utopený a kousek bude mít aktivní mínusovou stěnu, fasádu si můžete najít v knihovně, nové typy fasád většinou v náhledovém okně knihovny v levém dolním okně WEDu mají uvedeno kolik jdou do mínusu a jaké jsou povolené výšky.
4. vyberete původní fasádu a pro lepší nalezení mezi objekty jí přejmenujete na schovat/hide nebo něco unikátně podobného, co pak k okně modelů scenerky lehce vyfiltrujete.
5. Přesvědčíte se, že máte aktivní Snap to vertices v levém horním rohu WEDu.
6. Zkopírujete nastavení stěn fasády. Klik na původní vertex bod - a v Selection panelu vlevo dole juknete jaký je parametr Wall (např. Solid/Windows/Entrance/Big doors atd.) ten nastavíte u zrcadleného vertex bodu fasády nové a ten pak přesunete tažením na bod původní. To zopakujete u všech vertex bodů fasády, dokud nová nesedí komplet na té původní.
7. Vyfiltrujete si v Search poli vpravo nahoře svůj výraz schovat/hide apod. z bodu 4. a kliknutím na ikonu oka původní fasádu schováte. Objekty s vyplým okem se neexportují do kompilovaného dsf souboru scenerky.
8. Scenerku exportovat do XP12 - Ctrl+B, nahrát v XP12 podívat se na změny v XPL. V případě, nespokojenosti celý postup opakovat až do budu kdy se dostaví uspokojení se stavem úpravy.
9. To je individuální, někdo dá cigáro, někdo sprchu, ale pamatujte WEDušce není třeba po uspokojivém výkonu nechávat peníze na nočním stolku.
 
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ