FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-Plane 12.1 orto Jeden příspěvek | Celý strom
X-Plane 12.1 orto   15. 2. 2024 / 19:11
orl
Ahoj
Tak podle posledního příspěvku na blogu, se snad na verzi x-plane 12.1 chystá dlouho očekávané zapracování na podpoře scenérií s ortem a vodou.
Moje hrabání se v tom mě zatím dostalo do dvou řešení, která mohu začít připravovat, protože 12.1 bude bůhví kdy a jistota v podpoře také nic moc (narazil jsem na foru na příspěvek, kde Ben v roce 2018 psal o nové připravované záplatě na vývoj scenérek, že ji do pár týdnů zveřejní a v roce 2024 nic.

Moje doposud dosažené výsledky:
1. Překopánín Ortho4XP vzniknou mezi břehem a vodou díry v modelu a výsledek není nic moc, mezera se dá minimalizovat ale stále zůstává u vnitrozemské vody, mořský břeh je většinou lepší.
+ rychlé, jednoduché
- mezera mezi břehem a vodou
2. Použít orto jako overlay.
+ Voda funguje parádně
+ Poměrně jednoduché
+ Funguje na default mesh, na ortho4xp mesh, hd, UHD + mnou vytovořený mesh s detailním vodstvem v ČR
- Občas chyba zobrazení kde mesh sahá pod hladinu
- ještě jsem nezkoušel decals
-! překrývá default letiště --- budovy jsou vidět ale například travnaté dráhy jsou pod ortem, řeším to scenérkou, kde mám letiště z gateway
- není autogen, ale to je u každého orta, možnost je použít x-europe nebo overlay z ortho4xp

Pokud jde o mesh, je vytvořen s vodou z CZUK dat, neobsahuje autogen a má textury z xpl 10, novější xes soubory nejsou tudíž je určen pro překrytí ortem, nebo pokud by to někomu nevadilo může i bez.
Dále nevyhlazuji plochy pod letišti, zůstává zakřivený terén.

Následkem hrabání se v tom jsem našel částečný důvod, proč vzniká chyba převodu ortho4xp s 3d vodou. Jelikož meshtool je zastaralý ortho jde vytvořit pouze absolutně bez vody, funkční vodu jsem tam dostal neskutečně složitou ruční úpravou vertexů a ter. souborů. Takže nepoužitelné.
Ortho4xp využívá zataralou technologii pro vytvoření meshe, z dob xpl8 a tudíž lze orho s vodou částečně zprovoznit. od XPL 10 neví v meshy zadána přesná výšková souřadnice bodu vertexu ale je tvořen 2D a nasazem na DEM. Ortho4XP udává každému bodu i výšku a DEM nepoužívá. Pokud tedy do něho dostatnu 3D Vodu a DEM, který je vyžadován, ROzdíl těchto výpočtů vytvoří rozdíl výšky terénu DEM a bodů z Ortho4xp, Hladina je jinde na DEM než na meshy z Ortho4XP, proto to u mořského pobřeží není takový problém, výška je zde 0.

Pokud by měl někdo zájem, může otestovat čtverec 5016 ale asi až příští týden.
 1x  
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ