Tak zcela zjevně vidím,že zde pravděpodobně směšujeme dvě věci,které spolu bohužel nemají až tak moc společného.Jednou věcí je skutečné létání naostro.Druhou věcí je létání v simulátorech jako je třeba FS2004.Já osobně jsem psal o tom druhém.O tom prvním případu psát nemohu,protože "naštěstí pro všechny" nikdy nebudu se skutečným letadlem létat.Proto vycházím z volby pro plánování letu IFR,kde si tak maximálně mohu zvolit výšku letu a to je vše.Řídící provozu se v této simulaci pramálo řídí SIDy a STARy a mne v dané chvíli taktéž pramálo zajímá , že už jsem měl dávno začít točit třeba vlevo , když řídící zatím takový pokyn nedal.Jóoóó´, když ale zvolím možnost VFR,tak to je jiná káva.Tam věřím se může člověk vyřádit do sytosti i se SID a STAR.