Avionika je úplně stejná. Spoustu lidí mate HT 1000 (to je ta věcička podobná FMC, kterou CSA na 72-200, 42-400, 42-320 nemá. Ale není to žádná novinka (VFI, což je 42-300, přestavěná na 320 ji má). Snad má jinak řešenou konstrukci křídla. 200 mají palivové nádrže na podtlakové straně křídla uzavřené kopozitovým panelem. 500 by měli mít kovový integrální panel, jako 42. Jinak mají jinak řešený systém odmrazování ( goodriche na vnitřní straně křídla, větší mezeru mezi řídícími plochami s účinnějšími horny. Horny = vyhřívací těleso na rohovém odlehčení řídících ploch). Dále mají Winglety na křidlýkách, a 6-ti listé počítačem stavitelné vrtule Hamilton standar 568F. Motory mají výkon 2700hp na kus. 42-500 mají stejné motory s redukovaným výkonem na hodnotu 72-200 a to 2400hp na kus.Jinak tam moc rozdílů není. Vše záleží na přání zákazníka. ČSA přebírá všechny 42-500 s koženýmí sedadly a je tedy možné, že to čeká i 72-500.