Nevim, jak je to na Slovači, ale předpokládám, že dost podobně.Je potřeba rozlišovat mezi několika právními subjekty na letišti fungujícími.
Majitel letiště (v případě LKPR - Letiště Praha s.p.) je vlastníkem pozemků, letištních ploch a dalšího vybavení. (to, že je to státní podnik pomineme) Za služby spojené s provozem letiště vybírá od nájemníků poplatky.
Pak jsou to dopravci = např. ČSA, AUA, LOT, ..., kteří LKPR využívají pro leteckou činnost.
No a v neposlední řadě je to ŘLP.
Tyto tři subjekty jsou naprosto nezávislé.
Takže říct, že se o tankování stará "letisko", je dle mého názoru zavádějící... Tankování musí zajistit majitel letiště, tankování samotné pak majitelem letiště najatá firma, popř. firmy.
Čili bych řekl, že i v LZKZ tankování zajišťuje Slovenská správa letísk a jimi najatí, de facto, čerpadláři.. Ať už to je Esso, Shell či jiní...
To jsem ale hodně shrnul do kostky... Ten problém je daleko obsáhlejší...
I když, já o tom vlastně nic moc nevim, protože jsem "jen" z check-inu, o tom by asi sáhodlouze a fundovaně dokázali mluvit jiní světoběžníci, třeba mechanici od FFR... |
|