Pro VFR asi takhle:
letíš řekněme do letnan přes ctr kbely: ///afis neni v provozu///
L - Kbely věž, OK cuu 44, dobrý den
Odpověď:
V - OK cuu 44 Kbely věž, dávejte
Pokračuje se
L - Kbely věž, jeden UL z xxx do Letňan, za tři minuty mám Brandýs
Odpověď:
V - OK EUU 01, pokračujte na Letňany, do 2000 ft v ctr kbely na QNH 1013, severně silnice Praha Brandýs Letnany momentálně bez provozu, přistání jako na neobsazenou plochu, po přistání se ohlaste
opakuje se:
L - pokračuji na Letňany, do 2000 ft na QNH 1013, severně silnice Praha Brandýs, Letnany momentálně bez provozu, po přistání se ohlásím, OK CUU 44
Po přistání:
L - Kbely věž, OK CUU 44 v pořádku na zemi, děkuji na slyšenou
s afisem:
Je li AFIS, Kbely řeknou:
V - OK CUU 44, Kbely věž, přejděte na Letňany info: 120, 325
L - přecházím na Letňany info 120, 325, OK CUU 44 děkuji na slyšenou
Přeladí se na Letňany, 120,325
Hlásí se:
L - Letňany info, OK CUU 44 dobrý den
Odpověď:
A - OK CUU 44 dávejte
L - Letňany info, OKCUU 44, z xxx do Letňan, mám Vinoř a žádám dispozice pro přistání.
A - OK CUU 44, dráha v Letňanech v užívání 05, okruhy levé, ( mám na okruhu dvě sluky - info o provozu)
L - dráha v užívání 05, okruhy levé, informace o provozu přijal a zařadím se do 2. zatáčky levého okruhu dráhy 05, OK CUU 44
V případě přistání přímo z kurzu( na dráhu 23) se hlásí:
L - LI pokračuji přímo do 4 zatáčky (na dlouhé finále) dráhy xxx
A - Letňany info
L - Letňany info, OK CUU 44 vstupuji např. do druhé zatáčky levého okruhu dráhy 05
Další hlášení letadla je v poloze po větru:
L - Letňany info, OK CUU 44, po větru levého okruhu dráhy 05
Odpověď:
A - OKCUU 44, Letňany info, pořadí na přistání 3
L - jako třetí OK CUU 44
Po třetí zatáčce se hlásí:
L - Letnany info, OK CUU 44 levý "bejz" dráhy 05
A - Letnany info
Po dotočení 4 zatáčky se hlásí:
L - LI finále dráhy 05, OK CUU 44
Přistaneme a pak se hlásí:
L - LI, OK CUU 44 dráhu uvolnil ( opustil dráhu)
Oni řeknou obvykle:
A - LI
Průlet:
Průlety CTR
3 minuty před CTR se hlásit jako při prvním kontaktu v předchozích případech
oni řeknou dávejte
UL z Letňan do Ústí, za 3 minuty Bělá, výška 2000ft na QNH 1013 a žádal bych průlet Vaším CTR na trati Bělá - Holice
Dispečer odpoví a ty po něm opakuješ tzv. mez povolení tj. odkud a kam dovolil letět, v jaké výšce, QNH a kde se máš znovu ohlásit. Kdybys chtěl třeba změnu (např. výšky) letového povolení tak o to můžeš požádat a zpravidla nám je vyhověno.
při letu na lkpr dostáváš většinou vstupní trať např echo 1 whisky1 v závislosti na bodu přes kterej přilétáš , poté většinou povolení řadit se někam ( do některé zatáčky okruhu, nebo přímo finále atd...)
snad jsem nic nezapomel. jinak IFR necham na zkušenějších
|
|