Tak já si připadám, jako bych tu někdy hrách na stěnu házel..
Už jsem tady psal nesčetně krát, pokud dostanete instrukci od ATC, kterou zjistíte, že nejste schopni provést, tak o tom informujte OKAMŽITĚ. To, že to pak napíše někdo na periskop, v tu chvíli tomu ATC nepomůže a naopak, přidělá mu to minimálně vrásky...
Jinak, pokud bych měl dnešní nálet shrnout... (a nejen dnešní nálet) Dost častá chyba, kterou si tady pár lidí navyklo, že se připojí na frekvenci stanoviště a čekají... čekají, čekají... Na freq je třeba minuta ticho, ale pilot, který se má přihlásit, mlčí.. Já teda nevim, ale může mi někdo říct nějakej rozumnej důvod, proč..? To jako čekáte, až si vás ATC zavolá, nebo jak...?
Další věc... Při prvním přihlášení, říkejte co nejméně údajů: tzn. volačka, letová hladina (popř. ATIS info v při příletu do TMA - pozor, ne při průletu TMA). Hlášení typu:"Praha radar, dobrý den, XXXZZZ, pozice XXX, letová hladina FFF, kurz KKK, rychlost RRR s vámi." Ještě by pak možná ke štěstí chybělo, aby dotyčný oznámil zbytek paliva, kolik má na palubě lidí, atd. atd... Nehlašte prosím zbytečnosti... Opravdu stačí : volačka, FL, popř. altitude a v případě příletu do TMA ATIS informace a QNH. Toť vše. Víc toho ATC vědět nepotřebuje, a když ano, tak si o to řekne...
Další neduh... Dostanete instrukci (jinými slovy - příkaz) a odpovědí je :"rozumím/roger". Tak to nestačí... Pouze informativní fráze je možno potvrzovat svou volačkou, nebo dvojím zaklíčováním (výjimka je snad traffic info). Všechno ostatní se opakuje...
No, jinak bych chtěl poděkovat zúčastněným za provoz a popřát dobrou noc.. |
|