FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 5. 2024, svátek má Květoslav Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Život reálného pilota Jeden příspěvek | Celý strom
Re: 3xRe: postup Improved climb-příklady   21. 9. 2004 / 17:32
A.J.Scandall   
No tak jsem vycucl pár konkrétních příkladů:

B737-400 OK-YGA, náš nejvýkonější bulík s motory o tahu 23.5K, od Malévu

Za podmínek MSA, tj. vítr klid, teplota 15°C, QNH 1013,25hPa, letiště Praha, RWY 24:

max. vzletová hmotnost z hlediska výkonů (PTOW) je 65,7t
rychlosti V1/VR/V2 jsou 155/156/163
stop margin, tj. délka dráhy, která zbyde při přerušení vzletu, je 851m
IMPROVED CLIMB:
PTOW=68,7t (ale MTOW je 68,03, takže se to nevyužije)
rychlosti 166/167/174
stop margin 218m
-----------------------------------------------------------------------------------
pro porovnání B737-400 OK-FGS, se slabšími motory 22K, za jinak stejných podmínek:
PTOW=62,29t
rychlosti 151/151/159
stop margin 1080m
IMPROVED CLIMB:
PTOW=65,94t (MTOW ale 64,99t)
rychlosti 165/166/171
stop margin 321m
------------------------------------------------------------------------------------

Teď příklad, jak se používá redukce tahu:
zase FGS, stejné podmínky jako předtím
TOW je pro tenhle případ 60t, nepůjdeme nadoraz
TASS (assumed temperature, kdo používá letadla s FMC, tak se s tim už určitě setkal)=31°C
otáčky N 1=94,26 neredukované, 93,3% redukované
rychlosti 148/148/156
stop margin 1084m
IMPROVED CLIMB:
TASS=39°C
N1=94,26 / 91,28% (rozdíl už je znát)
rychlosti 162/163/169
stop margin 134m (to už neni nic moc!)
-------------------------------------------------------------------------
totéž, ale při TOW 55t:
TASS 42°C
N1=94,26 / 90,52%
rychlosti 141/142/149
stop margin 1310m
IMPROVED CLIMB:
TASS 51°C
N1=94,26 / 88,63% (to už je opravdu dobrá redukce)
rychlosti 158/160/165
stop margin 230m
---------------------------------------------------------------------------
a teď jeden příklad, kdy se improved climb musí použít, protože normálně to nevyjde:
OK-FGS, LKPR RWY 24, TOW=60t, teplota 35°C, vítr klid, tlak 1000hPa (což je na takovýhle podmínky nezvykle málo, dávám to jenom jako příklad). V tomhle se normálně neodletí, max. váha by byla asi 57t
při IMPROVED CLIMB to vyjde asi takhle:
rychlosti 162/163/168
stop margin 137m
-------------------------------------------------------------------
a jako poslední případ, kdy naopak nelze použít improved climb
letiště Brno, relativně krátká RWY 10, sněhovejma sračkama kontaminovaná dráha (slush 12mm, což je téměř limit), -5°C, QNH 998hPa
max TOW=54,8t
rychlosti 131/131/141
klapky 15
stop margin 15(!) metrů


Takže na těchto příkladech se dá vidět přímý rozdíl mezi improved climb a normálním vzletem. Akorát mi dochází, že to nedělá rozdíl 30kts, jak jsem psal v minulym příspěvku :-/


 1x  
Život reálného pilota - Fero Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 16:32
Život reálného pilota - Swordfish Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 17:12
Život reálného pilota - kuma Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 19:02
Život reálného pilota - Jirka Kallasch Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 19:33
Život reálného pilota - Fero Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 21:00
Život reálného pilota - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 21:12
Život reálného pilota(OT) - Swordfish Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 21:20
Život reálného pilota(OT) - LU Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 21:22
Život reálného pilota(OT) - Jaakov Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 21:49
Život reálného pilota(OT) - Hoaker Zobrazit celý strom19. 09. 04 v 21:50
Život reálného pilota(OT) - kuma Zobrazit celý strom21. 09. 04 v 09:58
Život reálného pilota - Swordfish Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 09:51
Život reálného pilota - A.J.Scandall Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 01:27
Život reálného pilota - SWT Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 09:20
Život reálného pilota - AndreW Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 09:47
Život reálného pilota - Karel Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 09:51
Život reálného pilota - Vita Zenisek Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 11:48
Život reálného pilota - Willy Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 15:02
Život reálného pilota - Waterfight (TVS379) Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 15:18
Život reálného pilota - Pips Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 15:32
Život reálného pilota - neotryx Zobrazit celý strom20. 09. 04 v 19:01
Život reálného pilota - postup Improved climb - Vita Zenisek Zobrazit celý strom21. 09. 04 v 10:49
Život reálného pilota - postup Improved climb - AndreW Zobrazit celý strom21. 09. 04 v 11:34
3x postup Improved climb - A.J.Scandall Zobrazit celý strom21. 09. 04 v 16:41
3x postup Improved climb-příklady - A.J.Scandall Zobrazit celý strom21. 09. 04 v 17:32
3x postup Improved climb-příklady - Vita Zenisek Zobrazit celý strom21. 09. 04 v 21:34
3x postup Improved climb-příklady - Ray Zobrazit celý strom22. 09. 04 v 09:39
X x Re redukce, derate, deratizace - A.J.Scandall Zobrazit celý strom22. 09. 04 v 10:33
X x Re redukce, derate, deratizace - Ray Zobrazit celý strom22. 09. 04 v 14:43
Život reálného pilota - PavelBa Zobrazit celý strom22. 09. 04 v 00:37
Gonzo
VWAC
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ