čas 2h 10m, 05s: vypnul se AFDS a A/T, PF řekl že přebírá řízení. Ozval se zvukovej stall alarm. IAS spadla z 275 kt na 60. Od tý doby už letadlo řídili manuálně.
Letadlo začalo stoupat pod úhlem 10 st., PF provedl opravu směrem dolů. Vertikální rychlost spadla z počátečních 7000 ft/min na 700. Náklon se pohyboval mezi 12 doprava a 10 doleva. IAS se prudce zvětšila na 215 kt (M 0,68). Vejška 37 500 ft, AOA 4 st.
2h 10 m 50s: PNF několikrát zkoušel přivolat kapitána.
2h 10 m 51s: opět se ozval stall alarm, ovládání tahu motorů bylo posunuto na TO/GO, PF začal stoupat. AOA 6 st. a postupně se zvětšoval. Trim vejškovky byl nastaven ze 3 st. na 13 pro stoupání a už tak zůstal až do konce. Za 15 s se na záložním rychloměru prudce zvýšila rychlost na 185 kt a byla ve shodě s ostatními rychlostmi. PF pokračoval ve stoupání až do max. dostupu 38 000 ft. Úhel stoupání a AOA 16 st.
2 h 11 m 40 s přišel kapitán, všechny ukazatele rychlosti se staly neplatný a vypnul se stall alarm. V. 35 000 ft, AOA víc než 40 st., v.r. minus 10 000 ft/min. Úhel stoupání nepřesáhl 15 st., N1 skoro 100 %. Letadlo se dostalo do roll oscillations s max. hodnotou 40 st.
2 h 12 min 02 s: PF oznámil, že nemá žádné indications (údaje ?). Ovládání tahu motoru bylo nastaveno na IDLE, N1 55 proc. Za 15 s PF začal klesat, AOA se zmenšilo. Ukazatele rychlosti se znovu staly platnými, ozval se stall alarm.
2h 13 min 32s: PF oznámil FL 100. Za 15 s byly zaznamenány zásahy do řízení od obou pilotů současně, PF předal řízení. AOA byl pocelou dobu nad 35 st.
Poslední záznam je z 2 h 14 m 28s: -10 912 ft/min, GS 107 kt, úhel stoupání 16.2 st, náklon 5.3 st doleva, HDG 270.
Shrnutí: Po nastoupání 38 000 ft se ozval stall alarm a letadlo se dostalo do stallu.
Většina zásahů do řízení byla pro uvedení let. do stoupání. Sestup trval 3 min 30 s, během kterýho bylo let. pořád ve stallu. AOA se zvětšoval a zůstal nad 35 st. Motory byl OK a po celou dobu reagovaly na povely posádky.
Nějaka animace je na http://edition.cnn.com/2011/WORLD/americas/05/27/air.france.447.crash/index.html?hpt=T2
(první video)
|
|