PPL a přetažení v malém letadle za VFR je z pohledu operátora zařízení něco jiného, než to samé v noci, v buřině, v autobusu s joystickem, i když z fyzikálného pohledu asi ne.
Zamrzání, nebo obecně ucpávání pitotek je známý problém vzhledem k jejich konstrukci a pilot by měl vědět, čemu má věřit a v jakém pořadí. IMHO by měl pilot vědět, že pitot může kecat, ale AoA pravděpodobně ne. V tralalajtím výcviku jsme to probírali, včetně diskuzí jak se chovají přístroje, když něco nefunguje - statika, pitotka, pitotstatika, elektrika a myslím, že to je i v otázkách na testy. Např. ucpaná pitotka ovlivní jen IAS, když klesám tak falešně klesá, při stoupání falešně roste. (O pár příspěvků výš jsem to asi zrovna napsal blbě). Ucpaná statika zase ovlivní rychlost, vario a výškoměr, atd.
Tady si trochu přisadím, protože u klasických přístrojů je mám oddělený a můžu si říct, který kolečko je špatný a který ne, u televize, kde je všechno dohromady, to nemusí být tak jednoduchý, ale to by se měl vyjádřit někdo, kdo s tím lítá. Nemám problém na svých cca. pěti typech lítat na různě rozházený a různě ukazující kolečka (kmh, kts, m, ft), když jsem se posadil do letadla s televizí, tak jsem stejně podvědomě letěl podle záložních, protože na té televizi jsem byl ztracen a furt to házelo nějaký chybový hlášky (viď, tonde .
|
|