To, o čem Dobby mluví, je něco jiného. "Virtuální glide slope" mají všechny 737 a přinejmenším to měly ještě v dobách, kdy jsem na 737CL začal lítat, kdy FMSka byla ještě parní a na každém průletu se do ní přikládaly brikety. Měly to i ATR s HT1000, a skutčně to má dneska snad každý éro s lepší GPS, dokoce to má i Harvard, pokud si na nákoleník připnu iPad s příslušnou aplikací.
Jde ale o to, že standardně to můžeš spojit s autopilotem jen přes módy LNAV a VNAV. Některé 737 však mají ale i IAN (integrated approach navigation), kde nejenom, že je trať konečného přiblížení virtuální a vypočítaná za použití dat z mnoha senzorů, ale lze to spojit s autopilotem přes Approach mode a pak se to chová úplně stejně, jako APP mód u ILS (hlavní rozdíl je v logice zachycování nastavené výšky). To jsem zažil jenom na 737 od Thompsona, bohužel to bylo v provozu Sunwingu, který to neměl schválené, a tak jsem to v praxi nepoužil. |
|