Otázka určitě není debilní. Ono jde vždy jen o formu. To kolo je vyvažování. U 737 je propojené přímo na kniplu kde ho ovládáš pokud nemáš připnutý AP. Ero je při letu na AP vyvažováno při každé evoluci(jiný výraz neumím najít). Takže pak to někdy vypadá tak, že se pořád točí tam a spátky. Takže tvůj předpoklad je 100% správný. Nelíbí se mi jak se tady chytá za slovo. Já jsem nikdy nenapsal že při zatáčení se nevyužívá i směrovka. Taktéž ale výškovka vzhledem ke změně směru působení vztlaku a jeho rozložení na dva vektory a taktéž tah protže v důsledku snížení vertikální složky vztlaku by letadlo začalo strácet rychlost a klesat. Blbost je jen to že směrovka slouží k zatáčení. Směrovka už i podle názvu slouží k udržení směru. Je jedno jestli přímého nebo v zatáčce.