mě se ta videa líbila (prošel jsem si všechna).
K diskuzi kolem nebezpečí používání elektronických přístrojů snad jen tolik, že se sice možná jedná o interní předpisy daných aerolinek, ale nemyslím si, že je cílem těchto předpisů nějaká buzerace pasažérů. Vzhledem k tomu, že tyto předpisy mají snad všechny aerolinky něco na tom bezpečí či nebezpečí asi bude. A pokud si dobře pamatuji letos už byl u nás odsouzen člověk za to, že odmítl vypnout mobil. Proto příště doporučuji požádat FA o svolení a řídít se tím.
Co se týče tvrzení, že digitální kamera sice nemůže svým provozem ovlivnit systémy letadla, ale je nebezpečná pro ostatní cestující či kameramana v případě, že letadlo cukne, tak si myslím, že díky fyzikálním zákonům na této planetě to za letu není možné. To by musel být "cuk", aby byla kamera mrštěna libovolným směrem takovou silou, kdy by dokázala ublížit člověku. Nehledě na skutečnost, když kameru vypnu, tak by případně stejné nebezpečí hrozilo i u vypnuté kamery (já osobně při letu vypnutou kameru ani nedržím v ruce, mám ji položenu na opěradle sedadla a netrpělivě čekám, až je oznámeno bezpečné používání elektronických přístrojů - což většina aerolinek stejně nehlasí).
Jinak, i když se to mnohým nelíbí, má Latom pravdu. Coby cestující jsem povinen seznámit se s přepravním řádem dané společnosti a dodržovat ho. Pokud to neudělám, musím holt počítat s následky. To, že mě na nedodržení nařízení někdo upozorní na periskopu (či mě sprdne) je nic proti tomu, kam by to také mohlo dojít. Proto doporučuji raději se obrátit na FA, vysvětlit, že jsem fanda do létání, že bych si chtěl natočit start, abych měl na jejich let trvalé vzpomínky. Pokud odmítne, můžeš ještě zkusit poprosit, zda by se nepokusila získat souhlas přímo od kapitána. Jakožto cestující jsi pro ně především zákazník a těch si poměrně váží... |
|