Jsem doktor, pilot a občas cestující aerolinek. Fotím kudy chodím. Fotil a filmoval jsem ve velkém letadle jako cestující, na džampíku ako VIP, v motorovém letadle jako cestující i pilot, v kluzáku jako cestující i pilot, v klidném letu i při akrobaticých prvcíh. Zažil jsem průlet okrajem bouřky nad Curychem, kdy se i ostříleným borcům (z personálu, už vůbec nemyslím cestující) zadrhával hlas v krku a kdy FA nevyšel do uličky, protože se držel přední stěny kokpitu jako důchodce na tyči v tramvaji a tak si myslím, že je mnoho situací, které jsou nebo nejsou vhodné a tak kdy se dá nebo nedá fotit. V tom Swissu fakt na focení nikdo ani nepomyslel - i když asi by to zrovna byly moc pěkný fotky (byla noc a krystalky ledu osvícené vším, co se zvenčí dalo rozsvítit kreslily nezapomenutelnou duhu, řítící se ze tmy a mizící kdesi stranou vzadu, k tomu motory na skoro startovacím výkonu, vrzající a lupajíí úplně všechno...).
Takže se zeptám - už jsi zažil, že by si někdo kamerou vypíchnul oko, jak tady píšeš? nebos o tom slyšel? nebo jste to měli v rozboru LMU v rámci školení? Rád se poučím, já nemám šanci se to dozvědět... V doktorských statistikách jsem nic takového nepotkal.
Jo - a (a to nekecám) nejčastěšjší příčina traumatické (=úrazové) ztráty oka ve Francii je zásah zátkou šampaňského. Takže zakázal bych podávat na palubě šampaňské, zejména u letadel Skyteamu, nebo alespoň u Air France. PAk by se ta statistika ztracených očí mohla vyrovnat, ne?
Jo a za 2.: když jde, jak píšeš, o oko, tak proč jsou zakázány elektronické fotoaparáty a kamery a ne obyčejné? Viděls někdy Asahi Pentax 6x7 s 500mm objektivem? tím by se jednou ranou dala zabít kráva! a zakázaný není... |
|